Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Thursday, August 24, 2006

Kenapa Indonesia sering dilanda Tsunami dan Gempa Bumi

BANTUL (Yogyakarta), 4 Jun (Bernama) -- Pasukan Bulan Sabit Merah Malaysia (PBSM) yang ke sini dalam misi membantu mangsa gempa bumi terkejut bila melihat kewujudan salib dan patung Hindu dalam sebuah masjid ketika hendak menunai solat zohor di sebuah perkampungan dekat sini hari ini.

Seorang anggota pasukan PBSM, Jeffrey Hassan berkata setelah pasukannya memberi bantuan rawatan kepada mangsa-mangsa di perkampungan Gepoko, mereka bersiap-siap untuk melakukan solat zohor.

"Saya bertanyakan orang kampung di mana letaknya masjid dan mereka menunjukkan arahnya.

"Tapi, alangkah terkejutnya kami, sebaik masuk ke masjid kami lihat sebuah salib, lambang penganut Kristian, dan patung Hindu di dalamnya," kata Jeffrey.

"Kami tak jadi solat, lalu bertanyakan orang kampung bagaimana perkara sedemikian boleh terjadi," katanya.

"Itu biasa saja. Sememangnya telah lama kami lakukan begitu. Kami di sini berkongsi melakukan ibadat dalam satu masjid," kata seorang penduduk.

"Pada hari Jumaat masjid itu digunakan oleh orang Islam, Ahad oleh orang Kristian dan Selasa untuk orang Hindu," katanya.

Sumber @BERNAMA.Daripada Mohd Razman Abdullah



Niezam Phg say....

Apabila kesucian agama islam itu dipermainkan dan tidak dipertahankan oleh umat islam maka tunggulah sahaja 'peringatan' dari Allah...Adakah kita di Malaysia juga menunggu peringatan seperti itu untuk disedarkan?tepuk dada tanyalah hati

3 Comments:

  • At August 24, 2006, Blogger Ghazali B Abd Aziz said…

    Niezam;

    Quite interesting jugak artikel pasal CT dan Datuk K serta jugak kes tsunami nih ....

    Comment ni agak panjang ... hope you don't mind and jangan ler salah anggap apa apa ... ni hanya sebagai nukilan dan pendapat saya sahaja ...

    Ingatlah, kejadian Tsunami atau gempa bumi tu datangnya dari Allah, dan petanda dari Allah itu adalah maha luas ... kita sebagai manusia , memang tidak boleh menafsirkan kannya ... kalau ler Allah nak turunkan bala sebab campur tempat dalam satu masjid ... kenaper negara Denmark Allah tak turun kan bala atyaupu Israel ataupun America ??? Ataupun Malaysia sendiri???? Kenaper??? dan ingatlah segala itu datangnya dari Allah buat kita untuk insaf dan bertaubat ...

    Jodoh dan maut datang dari Allah ... Hani Mokhsin meninggal secara mengejut meninggalkan anaknya ... semua orang kata itu sudah ajalnya ... tiada siapa yg boleh mengelak nya .. pasti akan datang

    Bila CT dijodohkan ngan datuk K , mengapa ramai yg mempersoalkannya ... bukankah kita PERCAYA dan YAKIN yang JODOH, AJAL/MAUT dan REZEKI itu dari ALLAH??? Kenaper kita mempersoalkannya???? Tg Zawiyah , dapat RM 9 juta dan senang lenang bercuti di Australia ... kalau bukan jodoh dia ... kenaper nak mempersoalkan???

    Hanya sebagai nukilan ... jgn lak ada yg terasa .....

     
  • At August 25, 2006, Blogger WANBL said…

    MACAM2 DUNIA NIE....

     
  • At August 25, 2006, Blogger F group said…

    memang kita tahu jodoh ct n dato k adalah ketentuan Allah tapi tidak ke sebagai manusia yg ada hati dan perasaan, ianye tak perlu diperbesarkan..tak perlu dikecohkan..diadakan siaran langsung..ada hati yg terguris...kalau bukan TZ..fikirkan anak2nye...Fikirkan bagaimana anak2nye menghadapi hari2 di sekolah..semuanye bercerite pasal bapa mereka..cuba kalau tak diperbesarkan..tanpa sidang media...banyak hati dapat dijaga...bukankah itupun dikira pahala..tak dapat buat pahala banyak...yg sikit pun jadik le..ramai yg tak faham sebenarnya..kebanyakkan orang kita berpendapat..bila kita komen pasal perkahwinan ct ,semuanye kata yg beri komen tu tak boleh terima takdir jodoh ct, iri hatilah n macam2 lagi...tapi sebenarnye cara perkahwinan itu yg menimbulkan banyak komen2 orang ramai...fikirkan secara rasional bukan emosional...

     

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...