Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Saturday, August 19, 2006

Berita dari UPM.Masyallah[salinan e-mel]

Sahabat-sahabat sekalian! Berikut adalah berita terkini tentang suatu
isu tergempar yang dapat kami ceritakan secara ringkas.

Isu tergempar ini adalah berkenaan apa yang sedang berlaku di UPM
tentang gerakan Missionaries (Kristianisasi) yang begitu giat bergerak.
Kepada sesiapa yang pernah berkunjung ke UPM, pastinya anda akan sedar
bahawa di pintu masuk UPM tersergamnya sebuah gereja! Inilah
satu-satunya Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) di Malaysia yang
mempunyai gereja. Apa yang lebih menyakitkan hati, lagi membimbangkan,
gereja tersebut bakal diperbesarkan.

Pada mulanya, gereja itu menerima peruntukan bernilaiRM 1 juta, namun
mengikut perkembangan terbaru, peruntukan tersebut telah dinaikkan
kepada RM3 juta! Inilah isu yang sedang kami tentang habis-habisan!

Namun, sebaliknya pihak gereja sedang mengumpulkan tandatangan sebagai
justifikasi terhadap gerakan yang kononnya dilakukan atas dasar ingin
membantu golongan miskin, mangsa rogol, anak yatim dan sebagainya.
Inilah salah satu perkara yang amat kami gusarkan..Kami sedang
memikirkan penyelesaian yang terbaik buat waktu yang terdekat ini.

Setakat ini, sudah terdapat lima kes pelajar Matrikulasi UPM menukar
agama kepada Kristian! Dan apa yang malang , ke semuanya adalah pelajar
Siswi. Apa yang lebih menyakitkan hati, para Missionariesyang
menyebarkan dakyah Kristian ini menggunakan taktik kotor.

Mereka menyelinap masuk ke dalam bilik asrama dan mencampurkan "holy
water" ke dalam sebarang bekas air pelajar seperti jag air, flask, dan
seumpamanya. Perkara di atas begitu serius, dan dilaporkan terdapat satu
kes di mana sehingga ke semua anggota sebuah dorm tidak dapat mengucap
dua kalimah syahadah akibat terminum air yang di jerang di lobi (yang
telah dicampurkan "holy water" oleh Missionaries laknatullah ini).

Lantaran itu, para pelajar Islam di UPM ini sentiasa perlu berwaspada
serta berasa amat cemas dan tidak selamat berdasarkan perkembangan
terbaru ini. Kami, sesetengah pelajar UPM, terpaksa membuat rondaan
malam, bagi mengesan dan menjejaki kegiatan Missionariesini dan
seterusnya mengambil tindakan sendiri sekiranya pihak UPM tidak berbuat
apa-apa bagi menangani hal ini. Berdasarkan pemantauan kami, terdapat
satu kejadian di mana terdapat sebuah kereta Kancil berwarna merah,
meronda kawasan Kolej beberapa kali sekitar tengah malam. Kereta
tersebut dipandu lelaki tua berbangsa Tionghua berkepala botak, manakala
di sebelahnya pula duduk seorang perempuan tidak bertudung kepala. Jika
tidak memikirkan akan berlakunya huru-hara, mahu sahaja kami bakar
gereja tersebut (jika diturutkan hati kami yang marah ini).

Kepada para pembaca, tolonglah doakan sekali akan keselamatan kami dan
para pelajar Islam UPM yang lain. Dan doakanlah pelajar-pelajar yang
telah memeluk agama Kristian itu kembali ke pangkal jalan.Baru semalam
kami mengadakan program solat hajat secara beramai-ramai di Kolej. Namun
begitu, apa yang lebih menyedihkan, kami tidak mampu berbuat apa-apa
bersifat "offensive" terhadap perkara ini. Kesemua pelajar yang telah
menukar agama itu sudah pasti telah melebihi had umur 18 tahun.

Jadi, mengikut undang-undang negara kita, mereka bebas memilih agama
masing-masing dan sebaliknya orang yang memaksa mereka kembali kepada
agama Islam boleh didakwa! Ikhtiar kami yang terakhir ialah dengan
berbanyak-banyak berdoa kepada Allah SWT agar Allah menyelamatkan kami
daripada fitnah besar ini. Kami tidak sanggup melihat pada sesi
pengajian akan datang, para pelajar junior kami terdiri daripada Melayu
Kristian!

Doa kalian juga amat-amat kami harapkan. Sedih benar rasanya apabila
mengenangkan ini.

Semoga berjumpa lagi.


P/S: Tolonglah "forward" kan e-mail ini kepada sahabat-sahabat kita.

Tolonglah hindarkan anak-anak Melayu ISLAM kita daripada termakan racun
dakyah Kritianisasi ini, di samping kita juga perlu menjaga diri kita
sendiri.

INSYA-ALLAH setiap usaha yang murni kerana ALLAH, akan diberkati!

4 Comments:

  • At August 19, 2006, Blogger noridz said…

    zam. ni berita lama ni zam. aku kat upm dari 1997-2000. memang ada gereja kat situ namanya st anne. dulu semak, sekarang dah di terangkan sehingga ianya seolah menyambut kedatangan dan merestu orang datang jer. malu aku sbb itu la satunya uni yang ada gereja.

     
  • At August 20, 2006, Blogger Niezam Phg said…

    yer ker dah lama..tak tahulaah sebab ader hamba allah anta kat emel saya.tapi rasanya dakyah perjuangan mereka tetap ada kan.so cerita tu tetap releven lagi walau pun sekarang nie..

     
  • At August 23, 2006, Blogger noridz said…

    biasakla dorang. kalau tiang lampu tu boleh dikafirkan, dengan tiang lampu sekali jadik kafir. Nauzubillah perkara ini jatuh pada kita Muslimin.

     
  • At June 12, 2007, Anonymous Anonymous said…

    aduhai zam. aku taknak percaya la air tu sebabkan org islam takleh mengucap. aku tak rasa air boleh tentukan ape kite nak sebut, melainkan air tu ade bahan kimia yg buatkan kita takleh bukak mulut ke, keras lidah ke for example ade minyak angin pekat (efek menthol). hehe. aduh duh duh duh. well, ade je org kristian convert muslim skrg yg ok je syahadah cam kurt steven aka yusuf islam. ish tak pecaya aku aih zam.

     

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...