Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Sunday, January 28, 2007

Kebiadapan minah saleh ini






Niezam phg says.....

Bermacam macam cara yang di gunakan pihak barat untuk menghina agama islam dan memprovokasi umat islam. Bila orang islam dah marah nanti pandai pula mereka melibelnye sabagai taksub,fanatik,pengganas dan pelampau serta sebagainya. sebab itula orang dahulu telah berpesan SARANG TEBUAN JANGAN DI JOLOK. kalau degil sampai kena sengat tu memang salah sendiri....

p/s saya pernah mengalami di sengat tebuan.itu pun salah sendiri sebab pegi baling batu kat sarang tebuan tanah tu.sampai demam demam.mas tu umur saya baru 9 tahun....perit nya sampa sekarang boleh ingat...nakal kan masa tu...

16 Comments:

  • At January 28, 2007, Anonymous puteri tanjung said…

    Adoi! sakitnye sengat tebuan! Rasanya minah dan mat saleh tu patut dit**b*k aje..jgn sampai org islam pun terikut-ikut udahle...nauzubillah..

     
  • At January 28, 2007, Anonymous SOLEHAH said…

    This comment has been removed by a blog administrator.

     
  • At January 28, 2007, Anonymous Anonymous said…

    apa yang ditulis oleh solehah ni berbelit-belit lah....pergi berdakwah kat laut lah

     
  • At January 28, 2007, Anonymous Anonymous said…

    solehan ni mengarut la nak tunjuk alim pulak lps ni tak tau la apa agenda dia...mesti ada udang sebalik batu ni...pantai putar belit orang la minah ni

     
  • At January 28, 2007, Blogger erone said…

    Di dalam kitab Injil versi akhir zaman menurut imamat 11:7 demikan juga babi hutan, kerana memang berkuku belah, yaitu kukunya bersela panjang, tetapi tidak memah biak,haram itu bagimu...
    disini menunjukkan segala yang berkaitan dengan babi itu haram... tapi kenapa orang kritian makan babi? sedangkan itu terkandung dalam kitab Injil.... ayat Kejadian 17:1-14 ada mengatakan bahawa lelaki perlu dikhitan.. malah akan dibunuh sekiranya engkar.. tetapi mengapa tidak diamalkan oleh org kristian... kenapa perlu ada perjanjian lama dan baru??? sudahlah solehah.. bukalah pintu hatimu... tidak ada ketirtunggalan dalam berugama... menurut yesaya 45:5-6 mengatakan bahawa "akulah tuhan tidak ada yang lain"....
    nampaknya anda perlu mempelajari perbandingan untuk mengetahui kebenarannya... ALLAHU AKHBAR!!!

     
  • At January 28, 2007, Anonymous Anonymous said…

    kenapa perlu ada ketritunggalan??? cuba solehah belek balik bible tu... tengok bahagian Yohanes 17:3 "inilah hidup yang kekal itu, iaitu mereka menganal engkau, satu-satunya Allah yang benar, dan mengenal yesus kristus yang telah engkau utus".... sudah jelas disana menyatakan tidak ada ketritunggalan... kenapa perlu diputarbelitkan...

     
  • At January 28, 2007, Anonymous Anonymous said…

    jgn layan si kafir laknat yg menyamar sbg solehah nii, dia mmg berkeliaran disini utk menyebar ajaran kristian yg sesat lagi menyesatkan.

     
  • At January 28, 2007, Anonymous Anonymous said…

    zam, saya suggest kan, zam dapatkan pandangan ustaz2, utk berhujah dgn 'solehah'ni, macam ustaz Ravi Abdullah, ust. Ridhuan Tee. mereka ini mendapat hidayah dan petunjuk dari Allah SWT. mengapa mereka memilih Islam dalam kebenaran beragama. solehah ni...elok2 dalam Islam, tut2 dia pilih utk jadi kafir laknatullah pulak...jadi mubaligh kristian pulak tu, BAHAYA tu zam...
    berbuatlah sesuatu...zam, sebab blog anda rupanya dalam LIST dan perhatian DIORANG ?????

     
  • At January 28, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Ini bererti blog Zam is the famous among others..syabas zam keep it up!Lantak lah kau solehah aku dah tak tau nak cakap apa..buat penat tangan kau menaip...kami diblog ini tetap berpegang pada agama ISLAM ... stupid...............

     
  • At January 28, 2007, Anonymous Anonymous said…

    si menyamar solehah ni sebenarnya bukan org islam yg masuk kristian, dia mmg kafir pure/tulen, dia sengaja guna nama org islam utk mengelirukan orang.

    dia ingat org islam nii bodoh banggang mcm dia tu...kalau dah KAFIR buat cara KAFIR LAKNAT

     
  • At January 29, 2007, Anonymous Anonymous said…

    PERHATIAN.. Solehah Telah Dikenal Pasti!! Dia Ialah Seorang Lelaki Yang berkerja Sebagai seorang GURU pendidikan MORAL D sebuah Sekolah Kerajaan.Tujuannya Berputar belit adalah untuk mengelirukan Pemikiran Orang ISLAM dengan tujuan Menyesatkan/memesongkan Pemikiran dan akidah orang islam. Lalaki ini juga bukan lah seorang ISLAM yang Telah memeluk KRISTIAN. SOlehah Ini Beragama Kristian TULEN.Ingat Kristian TULEN..
    Dan Peringatan Untuk Umat Islam Sejagat.. Dunia Ini diciptakan Untuk Mereka..(yahudi/Kafir).. Kerana Hanya Dunia Sementara Ini Syurga Mereka..Itu perjanjian yang Mereka Tetapkan..Sedangkan ISLAM Ada Dunia KEKAL yang Menanti Di sana.. Itu di Janjikan dan d tetapkan Pada Umat ISLAM Yg patuh pada PerintahNya.. ALLAH MAHA BESAR.. ALLAHU AHKBAR..

     
  • At January 29, 2007, Anonymous Anonymous said…

    terima kasih kepada anda menyiasat siapa sebenarnya si kafir laknatullah tu. kalu bole..siarkan gambar dia sekali..baru dia tau...dia ingat senang-senang boleh masuk blog ni nak sesatkan org ISLAM yang sayangkan ALLAH SWT. berani sangat dia ye...
    nak cucuk jarum ye...pandai kau sebut nama tuhan kami ALLAH SWT.., kau tak takut ke...??? nanti kau pulak tergoda dgn nama ALLAH SWT...
    kut2 kau pulak tercari...sinar... kut2 tuhan kami bagi kat kau hidayah...masuk ISLAM kau pulak... kau jangan main2 ENCIK SOLEHAHAAA..
    KAU boleh tengok KEUTUHAN KAMI dalam blog ni...bak kata dek zam laa..sarang tebuan jangan dijolok...

     
  • At January 29, 2007, Anonymous Anonymous said…

    apa kudus kudus. Aku ada kawan nama kudus, sekarang ni dah berenti keje gomen, buat bisnis sendri. Jual derian gamaknya.

    Zam mana dia gambo puteri ameno yg ngaji pakai baju jarang tu? Aku rasa ada kat sini minggu lepas!

     
  • At January 30, 2007, Blogger Niezam Phg said…

    posting pasal putri amno tu ada kat ruangan Archives rasanya.cuba tengok kat situ...sebab bila posting bvaru masuk yang lama tu makin terkebawah.

     
  • At February 02, 2007, Anonymous wagiman said…

    Zam ... aku guna image puteri ngaji kau punya dlm blog aku. Harap kau tak marah. Arigato

     
  • At February 03, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Siapakah Yesus Kristus?




    Pertanyaan: "Siapakah Yesus Kristus?"



    Jawaban: Siapakah Yesus Kristus? Berbeda dengan pertanyaan, “Apakah ada Allah?” jarang orang mempertanyakan apakah Yesus Kristus ada. Pada umumnya Yesus dipandang sebagai seseorang yang hidup di bumi di Israel 2000 tahun yang lampau. Perdebatan baru dimulai ketika topik mengenai identitas Yesus didiskusikan. Hampir setiap agama besar mengajarkan bahwa Yesus adalah seorang nabi, atau guru yang baik atau seorang manusia yang saleh. Masalahnya Alkitab mengajarkan kepada kita bahwa Yesus lebih dari sekedar seorang nabi, guru yang baik atau orang yang saleh.



    C.S. Lewis dalam bukunya Mere Christianity menulis: “Saya berusaha mencegah orang dari mengatakan hal-hal yang bodoh yang biasanya orang katakan mengenai Dia [Yesus Kristus]: “Saya siap untuk menerima Dia sebagai seorang pengajar moral yang agung, tapi saya tidak menerima klaim bahwa Dia adalah Allah.” Ini adalah sesuatu yang kita tidak boleh katakan. Seorang manusia biasa dan mengucapkan apa yang dikatakan oleh Yesus tidak mungkin merupakan seoarng pengajar moral yang agung. Kalau orang itu bukan orang gila – yang setara dengan orang yang mengatakan bahwa dia adalah telur rebus – atau dia adalah si Iblis dari neraka. Engkau harus menentukan pilihanmu. Apakah orang ini adalah Anak Allah, atau orang gila atau lebih parah…. Engkau bisa menutup telinga dan menganggap Dia orang bodoh, engkau bisa meludahi Dia dan membunuh Dia sebagai iblis, atau engkau bisa tersungkur di kakiNya dan menyebut Dia Tuhan dan Allah. Tapi jangan mencari alasan yang tidak-tidak dengan mengatakan bahwa Dia hanyalah seorang pengajar yang agung. Dia tidak memberikan opsi itu kepada kita. Dia tidak bermaksud untuk melakukan itu.



    Jadi siapakah Yesus? Apa kata Alkitab mengenai Dia? Pertama-tama, mari kita lihat kata-kata Tuhan Yesus dalam Yohanes 10:30, “Aku dan Bapa adalah satu.” Sekilas, ini kelihatannya bukan merupakan sebuah klaim bahwa Dia adalah Allah. Namun kalau dilihat dari reaksi orang-orang Yahudi terhadap pernyataan ini "Bukan karena suatu pekerjaan baik maka kami mau melempari Engkau, melainkan karena Engkau menghujat Allah dan karena Engkau, sekalipun hanya seorang manusia saja, menyamakan diri-Mu dengan Allah." (Yohanes 10:33). Orang-orang Yahudi mengerti pernyataan Yesus sebagai sebuah klaim bahwa Dia adalah Allah. Dalam ayat-ayat berikutnya Yesus tidak pernah mengoreksi orang-orang Yahudi dengan mengatakan, “Saya tidak mengaku diri sebagai Allah.” Hal ini menunjukkan bahwa Yesus betul-betul mengatakan bahwa Dia adalah Allah dengan mengumumkan, “Aku dan Bapa adalah satu.” (Yohanes 10:30). Yohanes 8:58 adalah contoh lainnya. Yesus memproklamirkan, "Aku berkata kepadamu, sesungguhnya sebelum Abraham jadi, Aku telah ada." Kembali orang-orang Yahudi berespon dengan mengambil batu dan berusaha melempari Yesus (Yohanes 8:59). Yesus mengumumkan identitasnya dengan menggunakan “Aku adalah” yang adalah merupakan penerapan langsung dari nama Allah dalam Perjanjian Lama (Keluaran 3:14). Mengapa orang-orang Yahudi mau melempari Yesus dengan batu kalau bukan karena Dia mengatakan sesuatu yang mereka anggap menghujat Allah, yaitu dengan mengaku diri sebagai Allah?



    Yohanes 1:1 mengatakan, “Firman itu adalah Allah.” Yohanes 1:14 mengatakan, “Firman itu telah menjadi manusia.” Ini jelas mengindikasikan bahwa Yesus adalah Allah dalam wujud manusia. Thomas sang murid mengungkapkan pada Yesus, "Ya Tuhanku dan Allahku!" (Yohanes 20:28). Yesus tidak mengoreksi dia. Rasul Paulus menggambarkan Dia sebagai, “…Allah yang Mahabesar dan Juruselamat kita Yesus Kristus” (Titus 2:13). Rasul Petrus mengatakan hal yang sama, “…Allah dan Juruselamat kita, Yesus Kristus.” (2 Petrus 1:1). Allah Bapa adalah Saksi dari identitas Yesus yang sepenuhnya, “Tetapi tentang Anak Ia berkata: "Takhta-Mu, ya Allah, tetap untuk seterusnya dan selamanya, dan tongkat kerajaan-Mu adalah tongkat kebenaran.” Nubuat-nubuat mengenai Kristus dalam Perjanjian Lama menyatakan keillahianNya, “Sebab seorang anak telah lahir untuk kita, seorang putera telah diberikan untuk kita; lambang pemerintahan ada di atas bahunya, dan namanya disebutkan orang: Penasihat Ajaib, Allah yang Perkasa, Bapa yang Kekal, Raja Damai.”



    Jadi, sebagaimana dikatakan oleh C.S. Lewis, percaya kepada Yesus sebagai seorang guru yang baik bukanlah sebuah pilihan. Yesus dengan jelas dan tak dapat disangkali mengakui diriNya sebagai Allah. Kalau Dia bukan Allah, Dia adalah seorang pendusta dan bukanlah seorang nabi, guru yang baik atau manusia yang beribadah. Dalam usaha untuk menjelaskan apa yang dikatakan oleh Yesus, para “sarjana-sarjana” modern mengatakan bahwa “Yesus sejarah yang sejati” tidak mengucapkan banyak hal yang Alkitab katakan sebagai diucapkan oleh Yesus. Siapakah kita yang dapat berdebat dengan Firman Tuhan mengenai apa yang Yesus katakan atau tidak katakan? Bagaimana seorang “sarjana” yang dua ribu tahun terpisah dari Yesus dapat lebih mengerti apa yang Yesus katakan dan tidak katakan dibanding dengan mereka yang hidup bersama Dia, melayani bersama Dia dan diajar langsung oleh Yesus sendiri (Yohanes 14:26)?



    Mengapa pertanyaan mengenai identitas Yesus yang sebenarnya begitu penting? Mengapa penting kalau Yesus itu Allah atau bukan? Alasan yang paling penting bahwa Yesus haruslah Allah adalah bahwa jikalau Dia bukan Allah, kematianNya tidaklah cukup untuk membayar hutang dosa seluruh dunia (1 Yohanes 2:2). Hanya Allah yang dapat membayar hutang sebesar itu (Roma 5:8; 2 Korintus 5:21). Yesus haruslah Allah sehingga Dia dapat membayar hutang kita. Yesus haruslah manusia supaya Dia bisa mati. Keselamatan hanya tersedia melalui iman di dalam Yesus Kristus! Keillahian Yesus adalah alasan mengapa Dia adalah satu-satunya jalan keselamatan. Keillahian Yesus adalah penyebab mengapa Dia mengumumkan, “Akulah jalan dan kebenaran dan hidup. Tidak ada seorangpun yang datang kepada Bapa, kalau tidak melalui Aku” (Yohanes 14:6).

     

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...