Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Tuesday, January 23, 2007

Permohonan MAAF Dari Niezam Phg


Nieam Phg says......

Kepada saudari solehah yang rasanya berselindung disebalik nama islam itu saya mohon maaf.saya terpaksa mendelete komen anda kerana telah menimbulkan perasaan tidak puas hati di kalangan rakan pengunjung yang lain.

kepada rakan rakan yang biasa mengunjungi web blog ini pula saya minta maaf kerana ketiadaan kunjungan saya selama 2 hari ke blog tiba tiba blog saya dihujani propaganda kristian pula,hebat betul nmereka bertindak, blog saya yang tak seberapa dan glamer ini pun ingin diserang sedangkan mereka mempunyai dana dan jantera mubaligh yang besar.anda buat sahajalah blog sendiri tak payahlah berdakwah di blog saya pula.blog saya yang kerdil ini sekadar memberi sedikit peringatan terhadap rakan sesama saudara seagama saya.

Berkenaan kitab injil dan Al-Quran pula.orang islam tidak pernah menidakkan kitab injil. kerana kami juga percaya akan kebenarannya tetapi jangan anda silap.kitab injil yang ada sekarang ini telah di ubahsuai dan di pinda oleh golongan paderi untuk kepentingan. [sebab itu di gereja juga mereka menyimpan senaskah alquran supaya dikalangan paderi ini akan bersumpah dengan Al-Qurang jika mereka ada kekeliruan sesama mereka.bagai mana mereka boleh bersumpah dengan sesuatu jika mereka tidak mengakui kebebarannya??..malah jika mati seorang anak krisitian.mereka akan pergi dan bisikan di telinga mayat tersebut " benarlah agama yang di bawa oleh Nabi Muhamad" ].

Jika anda masih ingat satu ketika dahulu pada zaman golongan paderi menguasi kerajaan kerajaan disebelah barat.mereka golongan paderi boleh mengampunkan dosa manusia lain.bayangkan jika seorang anak menjadi paderi dan bapanya melakukan dosa [semua manusia pun ada melakukan dosa..]..maka bapa terpaksa meminta maaf dari anak dan meminta anak mengampnkan dosanya?????selain itu golongan paderi juga berkepentingan mengeluarkan sijil pengampunan dosa, untuk itu mereka mengubah /mengedit kitab injil yang asal....sedangkan dalam injil sendiri telah di beritahu kedatangan nabi muhamad satu ketika nanti.....tetapi kenapa anda masih tidak mahu mempercaya Nabi Muhamad dan kitab Al-Quran????

Dalam islam kami percaya kedatangan islam dan adanya kitab al quran telah mengambil alih/melengkapi apa yang telah di ajari dalam kita injil yang asal...sebab itu lah kami [orang -orang islam] berpegang kepada pegangan Al Quran dan hadis Nabi Muhamad kerana kedatangan Nabi Muhamad telah menyambung/mengambil alih tugas nabi isa......sebab itu orang islam tidak pernah menidakkan wujudnya kitab injil [yang asal ] dan Nabi Isa. cumanya kami tidaklah mengagungkan Nabi Isa sebagai anak tuhan sepertimana yang dipercayai oleh orang kristian itu.kerana kami percaya Nabi Isa tidak di salib[dibunuh] tetapi Allah ttelah mengangkatnya ke langit......[jika di salib mana kah kuburnya..pernahkah anda mendenganr kubur Nabi Isa di mana mana?..tidak pernah bukan..tetapi Makam Nabi Muhamad ada di tanah suci mekah....cubalah ke sana jika anda berpeluang....cuma jarang jarang manusia di benarkan memasuki makam tersebut.....semoga anda bertuah.....insyallah

[pengunjung yang lain boleh tambah fakta yang anda rasa releven.........]

17 Comments:

  • At January 23, 2007, Anonymous Anonymous said…

    abg zam ,apa yg solehah tu hantar ?
    saya tak baca lagi
    ,diakata apa ?saya tiap2 hari masuk sini ,tapi x tahu apa2 pun

     
  • At January 23, 2007, Anonymous Anonymous said…

    saya tak kisah sapa itu solehah & tak pernah baca pun artikelnya sbb bagi saya blog anda ini apalah sgt utk ruang berdakwah apa jenis agama pun. namun terima kasih sbb sudi sharing dgn pelbagai maklumat itupun terpulang kpd individu utk menganalisisnya sbg fakta sebenar atau sebaliknya..

    tetapilah zam.. mungkin cantik juga kalau anda mahu 'berbalas pantun' dengan solehah tapi lagi cantik kalau anda tak merapu tentang kewujudan al qurang ke anak kristian kalau mati macamana ke? anda hadir dalam upacara agama apa & di mana ni zam? ayah pin kot?
    nauzubillah..

    kan bagus anda cerita pasal mawi saja ke tentang nabi muhammad saw & agama islam yg anda dah benar2 arif bahkan pernah mengalami kebenarannya. bukankah cerita anda lebih relevan & masuk akal gitu..

    kalau anda tak ingin masuk kristian tak usahlah terkial2 hendak mengkaji kitab apa entah ke kitab injil atau tau2 'kitab merapu ntah!'

    sorrylah zam.. aku cakap saja.
    err.. taip saja.

     
  • At January 24, 2007, Blogger Niezam Phg said…


    tetapilah zam.. mungkin cantik juga kalau anda mahu 'berbalas pantun' dengan solehah tapi lagi cantik kalau anda tak merapu tentang kewujudan al qurang ke anak kristian kalau mati macamana ke? anda hadir dalam upacara agama apa & di mana ni zam? ayah pin kot?
    nauzubillah..



    Terima kasih atas komen kedua dari pengunjung ini.saya tak perklu menghadiri upacara keagamaan mereka untuk mengetahui pekara seperti yang saya nyatakan tetapi memang saya suka mengetahui kebenaran dalam islam.pekara pekara yang saya nyatakan bukannya saya merapu tetapi saya dengari sendiri dari pengakuan ketua paderti yang telah insaf dan memeluk islam.[anda juga paytut mendengar ceramah mereka] saya banyak mengikuti ceramah dari saudara baru kita kenapa mereka memilih agama islam...sebab mereka mencari kebenaran dan kebenaran itu di temui mereka dalam agama suci kita iaitu islam....

    tujuannya supaya saya bersyukur dan memahamai kenapa saya di berikan rahmat berada dalam agama ini........jika anda tidak mengethuinya nanti orang akan mengatakan anda islam baka sahaja...islam kerana dilahir kan dalam keluarga islam tetapi bukan kerana rahmat NYA...kalau begitu jika anda sedari kecil lagi dilahirkan dalam agama lain..adakah anda akan di berikan hidayah seperti mereka yan g mencari cari kebenaran itu....

    bersuyukurlah dan fahamailah kenapa anda menjadi seorang ISLAM???????

     
  • At January 24, 2007, Anonymous Anonymous said…

    zam, saya setuju dgn pandangan zam tu. tukang komen no 2 tu, kalau betul anda seorang muslim, sepatutnya anda menegakkan & mempertahankan agama Islam.

    kalau anda tak kisah siapa solehah & tak pernah baca apa yg ditulisnya (maknanya anda tak tahu hujung pangkal apa yg berlaku)mungkin ada baiknya anda berfikir menggunakan akal dulu seblm berckp atau menaip.

    entah2 anda ni solehah kot??!!??

    wallahualam

     
  • At January 24, 2007, Anonymous afmm said…

    "..kalau anda tak ingin masuk kristian tak usahlah terkial2 hendak mengkaji kitab apa entah ke kitab injil atau tau2 'kitab merapu ntah!.."

    Sungguh tidak cukup matang anda berkata sedemikian...dan sungguh anda tidak faham apa itu Addin. Kenapa boleh anda menaip ayat sedemikian? Jika anda adalah ISLAM, apakah perlu untuk anda mencari agama lain? Bukankah ISLAM itu satu2 agama di sisi ALLAH?Tidak kira Niezam atau sesiapa umat Islam yang lain, ISLAM tidak melarang penganutnya untuk tahu pasal agama ciptaan manusia yang lain. Dengan itu kita akan terbuka fikiran untuk tahu sesungguhnya ISLAM itu telah sempurna. Tidak kira ILMU apa pun...atau tentang apa pun, ILMU itu pelita hati...memberi akal pertimbangan, mana yang PALSU dan mana yang BENAR...

     
  • At January 24, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Islam adalah Agama yang BENAR. Dan saya percaya Tiada kata2 Nizam yang boleh di ketegorikan sebagai MERAPUH. Jika anda tidak percaya pada agama islam cuba cari fakta tentang Amaran tsunami d sabah yg pertama.(di mana Semua peganut agama Lain turut memasuki masjid untuk menyelamatkan diri) sedangkan Gereja ada pada berdekatan d masjid tersebut,tetapi kelihatan tiada seorang pun memasukinya.. Ini Bukan Fakta yang cuba mempengaruhi mana2 individu tetapi kebenaranya memang ada. Kerana saya berasal dari sabah d mana penduduknya lebih banyak penganut agama lain selain islam.
    Dan Kami di sini akan terus menyokong Blog ini walaupun ia dikatakan tidak seberapa.

     
  • At January 24, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Salam perkenalan.

    Yer lah zam. Nauzubillah. Aper si makhluk bernama Saleha tu dah cakap? Setiap hari me masok blog awak. Jika benar aper yang dikata boleh memesongkan aqidah Islam, me harap Allah tetapkan Iman kita dan memberi petunjuk pada Saleha ke jalan yang Benar sebelum terlewat. Insyaallah.

     
  • At January 24, 2007, Anonymous Anonymous said…

    kalau anda tak ingin masuk kristian tak usahlah terkial2 hendak mengkaji kitab apa entah ke kitab injil atau tau2 'kitab merapu ntah!'

    alunan bahasanya seolah-olah mencerminkan diri yang tak mengenal erti beragama...

     
  • At January 24, 2007, Anonymous Anonymous said…

    teruskan zam!!! saya akan terus mendoakan semoga blog ini dapat dijadikan wadah dalam menyampaikan syiar Islam... ingat 4 ciri nabi tu... salah satunya adalah bijaksana... Allahu Akbar!!

     
  • At January 24, 2007, Anonymous Anonymous said…

    assalamualaikum...
    bagus lah kalau niezam perasan apa yang solehah komen...pada mula2 saya baca...agak keliru juga jadinya....nasib baik saya masih waras akankewujudan ALLAH yang satu.. ye lah apa tak nye...ada 1 ayat tu berbunyi ala2 macam ni lah...."setiap kali dia baca kitab injil, dia merasakan ketenangan yang teramat sekali...tetapi bila sahaja dia membaca al-quran...jiwa dia jadi serabut" fakta dia amat sekali terpesong....tidak munasabah langsung..apa ke tidaknya....ramai saudara baru kita mengatakan apabila saja melafazkan khalimah syahadah jiwa dan hati kita akan terasa amat tenang dan bersih sekali seperti bayi yang baru sahaja dilahirkan...ini dapat dibuktikan di dalam al-quran sendiri...jadi terang-terang saudari solehah itu mengambil kesempatan dengan menyebarkan dakwah busuk dia ke blog niezam dengan niat untuk memesongkan akhlak umat islam.... sama-sama lah kita sentiasa mengigati Tuhan supaya iman kita lebih kukuh dan kental...wallahualam

     
  • At January 24, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Zam, thanks for your feedback dari hari Ahad yg lalu kafirun merayau rayau dan baru semalam anda delete segala komen nya.Alhamdulilah ...tapi masih ada komen ditempat lain yg berjela jela macam kain ela yg anda belum delete,please refer back dan delete segera supaya tidak mengelirukan pengunjung yg lain.Saya rasa blog anda telah dicemari oleh manusia yg tidak bertanggung jawab.Sekarang ini dilaman anda yg lain ada disertakan alamat lucah..dengan mengunakan nama samaran,saya rasa orang yg sama kot...mungkin agak nya sakit jiwang orang ini.Mengapa manusia ni suka irihati dan dengki pada yg lain kerana hati busuk sanggup cemari blog orang lain tapi jgn lupa ALLAH menyaksikan apa yg kamu buat?...Dulu waktu pertama kali saya mengunjungi blog Niezam ni saya sungguh tertarik dengan maklumat yg diberi..waktu itu aman sekali pengunjung nya semua baik baik belaka..tapi sekarang dah banyak lanun..sesungguh nya Allah tau apa yg korang buat...Dan kepada anoymous yg no. 2 jgn lah cakap Zam merapu kalau kau sendiri tak tau apa apa...bukan niezam yg mulakan dulu..hati siapa yg tak marah jika ugama kami dipersendakan dan nabi kami dipersendakan...sekarang dah senyap SOLEHAH KAFIRUN timbul pula kafir lucah.Jangan lah dengki pada blog ini zam tak kacau kau pun....bak kata pepatah Inggeris "Please get out of my side" and berambus.........kan dah kasar bahasa saya...
    Whatever it is teruskan saja Zam jgn pedulikan manusia semacam in yg hati busuk seperti bangkai

     
  • At January 24, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Zam, oh ya saya nak tambah lagi satu tentang paderi yg telah memeluk ISLAM tu saya pernah menonton ceritanya..memang dia pernah berkata paderi boleh mengampunkan dosa orang lain...hebat ye...dan saya sungguh kasihan pada SOLEHAH apabila dia membaca Al-quran jiwa nya memberontak tapi bila memegang kitab Injil jiwa nya tenang bagaikan berada ditepi pantai dan tuhan berbisik pada nya...seram sungguh..tapi shukur hati saya tidak tertarik saya tetap percaya pada ugama ISLAM dan berpandukan RUKUN IMAN sehingga akhir hayat saya...ALLAHU AKBAR...kamu yg maha besar..sesungguhnya ampuni lah dosa dosa kami umat ISLAM......

     
  • At January 25, 2007, Anonymous ramzi said…

    yg komen no 1 tu saya la ,saya islam saya benci soleha tu ,saya sokong abg zam ,

     
  • At January 25, 2007, Anonymous puteri-lindungaN bulaN said…

    zam,
    ada lagi solehah nyer komen kat ur blog..
    dalam tajuk go to hell.. n tajuk matlamat halalkan cara.
    pls be inform..

     
  • At January 25, 2007, Anonymous SOLEHAH said…

    This comment has been removed by a blog administrator.

     
  • At January 26, 2007, Anonymous SOLEHAH said…

    KESAKSIAN QUR'AN ISA AL-MASIH ( YESUS KRISTUS ) ADALAH FIRMAN ALLAH.

    Al Qur'an menyaksikan dengan jelas sekali bahwa Al-Masih adalah Firman Allah. Berikut ini adalah beberapa ayat Al Qur'an sebagai contoh:

    Surat An-Nisa" 171, "Sesungguhnya Almasih, "Isa anak Maryam, hanya rasul Allah dan kalimat-Nya."

    Surat Al Imran, Keluarga Imran: 39 "Sesungguhnya Allah menggembirakan kamu dengan melahirkan seorang puteramu Yahya, yang membenarkan kalimat dari Allah..."

    Surat Al Imran 45, "Ingatlah ketika malaikat berkata: Ya, Maryam, sesungguhnya Allah memberi kabar gembira kepada engkau dengan kalimat dari padaNya (yakni seorang anak), namanya Almasih "Isa anak Maryam." Terjemahan bahasa Inggeris menggunakan kata ganti "whose" menunjukkan kata ganti orang lelaki dalam bahasa aslinya Arab. Terjemahan bahasa Indonesia lebih mengena dengan menggunakan "yakni seorang anak" (whose) untuk "kalimat" (a word). Hal ini menunjukkan satu kenyataan bahwa "kalimat" yang digunakan di sini, bukan berarti kalimat dalam bahasa sehari-hari tetapi menyatakan seorang pribadi. Anda juga akan menemukan hal ini diterangkan dalam perkataan dari salah seorang sarjana Muslim (Al Shaikh Muhyi Al Din al "Arabi), yang berkata:" Kalimat adalah Allah dalam hakekatnya...dan Ia adalah tidak lain dari satu pribadi ilahi" ( dalam buku "Fusus al Hukm", bagian II, hal.35). Dia juga berkata bahwa "kalimat" adalah pribadi ilahi (hal.13).

    Bukankah hal ini sama benar dengan apa yang dikatakan mengenai Al-Masih dalam Injil Yohanes?... "Pada mulanya adalah Firman (kalimat); Firman (kalimat) itu bersama-sama dengan Allah dan Firman (kalimat) itu adalah allah...Firman (kalimat) itu telah menjadi manusia" (Yohanes 1:1,14).

    Terjemahan bahasa Arab dari ayat ini dalam kecocokannya dengan tulisan asli dalam bahasa Yunani) menggunakan istilah yang sama, "kalimat" dengan kata ganti orang ketiga yang menunjuk padanya. Kalimat menunjuk pada satu pribadi. Hal ini jelas dari perincian-perincian Yohanes: "Firman (kalimat) itu adalah Allah" dan Firman (kalimat) itu telah menjadi manusia."

     
  • At January 27, 2007, Anonymous Anonymous said…

    'yang saya nyatakan bukannya saya merapu tetapi saya dengari sendiri dari pengakuan ketua paderti yang telah insaf dan memeluk islam.'

    dengau saje ke? napa tak alami sendiri? buat apa, ye tak?

     

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...