Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Friday, October 20, 2006

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI



MAAF ZAHIR DAN BATIN



Niezam Phg says...

Iklan di atas ada persamaan yang ketara denagn posting say berkaitan cerita pinggan untuk ayah. apa pun terima kasih kepada PETRONAS kerana menterjemahkan karya penulisan dalam bentuk audio visual yang tentunya lebih menarik dan menyentuh hati penonton. Namun begitu iklan petronas yang paling saya suka ialah mengenai janda yang mempunyai ramai anak dan menyuruh anaknya membeli daging ke pasar tetapi anak yang kehampaan kerana kehabisan daging sanggup membawa lembu menaiki rakit untuk hidangan hari raya semata mata untuk mengembirakan ibunya.

Iklan itu betul-betul menusuk kalbu kerana sarat dengan pengajaran agar kita menghargai ibu semasa mereka masih bersama kita. TERLALU BESAR NIKMATNYA Mempunyai SEORANG INSAN BERGELAR IBU. anda akan mengakui kata kata saya bila anda merasai kehilangan ibu satu ketika nanti..........uhuksss.

2 Comments:

  • At October 20, 2006, Blogger Ezzudden said…

    Asalamualaikum..saye mmg peminat blog saudara...padan la time saye tgk iklan petronas rase mcm related ngan cite saye baca...hhuh...anyway...myb petronas pon cilok idea dari artikel saudara gak kot..tp time ending iklan tuh..lain skit la..anak2 ckp parent diorang time tua nnti makan kat luar plak..

     
  • At October 30, 2006, Anonymous Anonymous said…

    selamat hari raya & maaf zahir batin. best jugak iklan ni. when things being visualized cam ni, rasa interesting jugak. kalo tak asik imagine je cite tu.. good thing ada org creative ni kan..

     

Post a Comment

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...