Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Wednesday, October 18, 2006

Kurma tertulis nama Allah.



Pagi tadi saya sampai di PJ M around 7.40pm .Sampai-sampai jer Fuaddin call my H/P, dia suruh saya segera ke Video AIP.Tiba jer kat sana saudara Fuaddin terus bawa saya jumpa seorang operator ( Indonesia ).Alangkah terkejutnya M asya-Allah.... kalau ikutkan hati memang nak sujud tapi dikelilingi pulak ramai operator kat situ.... "SUBHANALLAH" MAHA suci ALLAH....

saya dapati sebiji kurma tu ada tertulis kalimah LAILAHAILLALLAH...Memang jelas.Operator tu cakap tiap-tiap hari memang diorang dah istiqamah berbuka dgn kurma yg Surau Committee edarkan setiap hari. Kurma ini juga adalah hasil derma ikhlas semua warga PAVCJ M dalam bersedeqah dibulan Ramadhan ini.Beliau betul-betul tak sangka boleh terjumpa sebiji tertulis kalimah ini. Katanya dia akan simpan buat kenangan sampai bila-bila.Saya sempat ambik gambar kurma tersebut, so sesiapa yg nak tengok,

Insya-Allah kalau nak t eng ok secara live kena jumpa Fuaddin buat appoinment dgn operator tersebut.Jazakallah kepada semua Dermawan & Sukarelawan yang membungkus kurma. Hanya Allah yg mampu membalasnya.



Niezam Phg says...

Maha suci Allah.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...