Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Sunday, February 04, 2007

koleksi cerita cerita lawak...

pilih crite maner nak..

citer 1

Suami : Kenapa Sayang menangis?

Isteri: Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..

Suami : Buku apa?

Isteri: Buku bank abanglah..


Citer 2

Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma.

Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka pintu.

budak : derma ape bang?

lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk

didermakan?

budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.

lelaki : ?????


Citer 3

Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka.

Farid : Mengapa?

Siti : Saya dah bosan ngan awak. saya dah ada teman baru. Sebelum tu

awak mesti kembalikan semua gambar saya.

Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti

awak pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.

Siti : Erkkkkkk.... .... Benci .........


Citer 4

3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik. Namun pemandu motor

tersebut tidak berhenti. Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah

bertiga!!!


Citer 5

Seorang Tok Batin baru membeli motorsikal Honda dan kebetulan pada

jalan pulang terserempak dengan kawanya yang ingin menumpang, lalu

ditumpangkan kawanya itu. Dalam perjalanan kawannya merasakan Tok

Batin hanya mengunakan gear 1 sahaja lalu bertanyalah kawanya itu,

Kawan Tok Batin : Kenapak kamu hanya pakai gear 1 sahaja.

Tok Batin : Kalau rosak 1 gear ada 2 lagi gear.

Kawan Tok Batin : ????????


Citer 6

Seorang posmen yang datang menghantar surat ..

" Assalamualaikum "

" Walaikumsalam "

" Ni rumah encik Sameon ye?

" Ya saya"

" Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni "

" Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?"


Citer 7

Orang Asli Dan Polis

orang asli : selamat pagi tuan

polis : selamat pagi

polis : apa hal

orang asli : saya nak buat repot tuan

polis : fasal apa tu

orang asli : kawan saya di baham harimau

polis : pukul berapa

orang asli : dia tak pukul, terkam

polis : habis?

orang asli : tak habis, tinggal kepala


Citer 8

Seorang lelaki pergi ke klinik mata. Setelah matanya diperiksa, dia

bertanya: " Doktor, lepas pakai cermin mata nanti, boleh ke saya

membaca macam orang lain?" "Dah tentu, " jawab doktor. "Oh,

gembiranya. Dah lama saya buta huruf, akhirnya boleh juga saya

membaca," kata lelaki

itu dengan riang.


Citer 9

Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah

klinik, Shan terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia

segera mendekati Amin.

Shan : Kenapa menangis?

Amin : Saya datang untuk ujian darah.

Shan : Awak takut ke?

Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka

telah terpotong jari saya.

(Mendengarkan penjelasan Amin, Shan menangis.)

Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?

Shan : Saya datang untuk ujian air kencing...


Citer 10

Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar

surat ..

Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam

tong berwarna merah.

"Atok buat apa tu?".

"Atok bagi surat kat kawan atok,cu!" jawap atoknya.

Cucunya bertanya lagi, "Apa bangang sangat kawan atok duduk dalam

tong merah tu?"


Citer 11

Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk

menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa

mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik berkenaan.

Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?

Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang

strok. Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan

sakit jantung manakala yg ketiga disambar petir.

Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?

Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya...



Niezam Phs says....

Sakit perut la nak gelak...

Labels:

1 Comments:

  • At February 04, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Kelakar la..
    Boleh awet muda ni..pepagi baca cerita lucu..he he..

     

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...