Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Friday, January 12, 2007

APABILA MATLAMAT MENGHALALKAN CARA



Seorang ketua puteri umno bahagian pandan mengalunkan bacaan ayat al quran ketika membuka tirai tahun 2007 baru baru ini..

klik pada gambar untuk lihat imej lebih besar
[ maaf atas kesilapan teknikal sebelum ini.




Niezam Phg says.....


Tentulah ada cara yang lebih baik dari segi adab dan cara untuk mengalunkan kalam Allah itu......niat sahaja tidak memadai....harapan ingin menambah pahala tetapi lain pula yang di tulis malaikat nanti..walllahualam....

Tak pernah saya melihat orang mengaji dengan keadaan sehingga boleh merangsangkan orang lain..tetapi dengan gambar di atas itu entah lah!!.[dengan baju yang transparent dan kulit putih mulus segebu itu!!! ]......orang sekarang dah terlalu liberal...terlalu terbuka... sampai semunya ingin di pertontonkan.......

19 Comments:

  • At January 13, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Masya-Allah ingat ka Muslimat PAS tegezut la jugak...Dah tulih kat situ Puteri Umno kira OK la sbb Muslimah Islam Hadhari kira OK la tu... sesuai la tu

     
  • At January 13, 2007, Anonymous Anonymous said…

    hahhhahhaha

    hidup islam hadhari. mudah lagi meudahkan. hehehhehe

     
  • At January 14, 2007, Anonymous Orang berdosa said…

    "Tak pernah saya melihat orang mengaji dengan keadaan sehingga boleh merangsangkan orang lain"..kesian Niezam...pakian beginipun terangsang...jadi pakaian bagaimana yg tidak merangsang...sebenarnya rangsang tidak rangsang tu terpulang kepada fikiran kita sendiri..ada juga orang terangsang sendiri walaupun tiada wanita di depan mata...apa yang penting kita sebagai manusia berakal tahu mengendali fikiran kita... jangan terlalu fanatik kerana fanatik membawa kepada dosa yang lebih besar...

     
  • At January 14, 2007, Anonymous Anonymous said…

    bukankah dlm al quran di pesan untuk lelaki "lower the gaze" ... menunduk kan muka, memalingkan diri ... palingkanlah muka anda dan juga bantulah orang lain palingkan muka. yg pergi blog ni dan ramai pulak yg menengok ... tumpang dosa le kiranya yea .

     
  • At January 15, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Oklah...kita lupakanlah bab-bab ransang tak ransang ni. Susah mau fikir.

    Bagi aku simple, apa kata kita bayangkan Rasul yang Agung masih ada di sisi kita sekarang dan dia tengok minah tu mengaji pakai baju macam tu.

    Kesimpulan?

     
  • At January 15, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Niat tidak menghalalkan cara.... niat da baik sbb baca Al-Quran tapi cara dia salah sbb salah satu adap membaca Al-Quran adalah menutup Aurat.

    Aku da terangkan salah satu adap membaca Al-Quran.. perlu jugak je aku tulis cara2 menutup Aurat??? kalau tak tahu jugak pemahaman menutup aurat tu camne.. nanti aku suh niezam bukan website khas utk pengajian Islam...

    Boleh mcm tu????

     
  • At January 15, 2007, Blogger Niezam Phg said…

    saya sebenarnya tidak faham dengan pemikiran 'orang berdosa'..pernyataan saya tentang rangsangan itu sekadar satu pandangan sinis sahaja...tetapi anda menganggap saya seorang yang fanatik kerana tidak bersetuju dengan pemakaian wanita tersebut mengaji denagn memakai pakaian yang pada pendapat saya yang daif ilmu ini tidak bersesuaian dengan niatnya yang baik untuk mengalunkan kalam Allah itu. tetapi anda menuduh saya seorang yang fanatik..saya tak tahu apa maksud anda mungkin anda menuduh saya ini seorang pelampau islam atau seorang islanm islam kuno atau ketinggalan zaman kerana tidak dapat menerima seorang wanita mengaji dengan berpakaian secara berfesyen moden....saya tak tahu...jika 'orang berdosa' mempunyai ilmu agama yang tinggi [ berdasarkan komen anda di blog saya]..saya juga ingin berilmu dengan saudara.bolehlah saudara 'orang berdosa' membuat blog dan memberikan alamatnya kepda saya.saya menentikan blog saudara]..saya bukannya seorang yang tinggi ilmu agama dan tidak menganggap blog saya satu blog semata matta membicarakan ilmu islam semata mata...saya macam orang lain yang bersekolah di sekolah kebangsaan dan sekolah menengah biasa.tetapi iman yang ada dalam diri saya menghalang saya untuk bersetuju dan menerima perbuatan wanita itu sebagai sesuatu yang 'normal' di disisi agama kita..yang baik jadi kan tauladan dan yang buruk jadikan sempadan kepada diri kira.blog ini tidak bertujuan untuk memalukan sesiapat tetapi jika ada contoh tauladan yang dapat kita jadikan pengajaran sudah merupakan sesuatu yang mengembirakan saya sebagai penulis blog yang tidak di bayar gaji ini.......

     
  • At January 15, 2007, Blogger Niezam Phg said…

    jangan terlalu fanatik kerana fanatik membawa kepada dosa yang lebih besar...

    betul ker kenyataan orang berdosa ni?...kalau bagaimana kalau kita fanatik kepada agama kita sendiri? berdosa besarkah kita? bagaimana dengan sahabat sahabat nabi yang berusaha beramal semata mata untuk mencontohi nabi kita dahulu?adakah saudara juga menuduh mereka fanatik?..

    sebenarnya tuduhan sedemikian adalah pelabelan oleh orang orang barat yang bertujuan utnuk memesongkan manusia sekarang supaya tidak menjadikan agama sebagai cara hidup.mereka ingin memodenkan dan membuang agama dari kehidupan sebab itu orang islam yang mengikut ajaran islam di tuduh sebagai fanatik,pelampau dan sebagai nya..kita jangan mudah terikut ikut dengan aliran sedemian.....wallahualam

     
  • At January 16, 2007, Anonymous Anonymous said…

    pada pandangan saya yang fanatik sebanarnya 'org berdosa' tu, yelah fanatik sangat sampai org tegur tuk kebaikan pun dan tak nampak..si niezam tu bukan saja-saja kata coz dlm islam sendiri ada peraturannya jika nak membaca al-quran...orang yang jahil saja ngaku pandai tapi habuk pun tak de...

     
  • At January 16, 2007, Anonymous Orang Berdosa said…

    Maksud saya " Fanatik boleh membawa dosa yang lebih besar " bermaksud sikap dan fikiran kita yang tidak dapat menerima sesuatu perkara yang remeh dan ianya amat berbahaya dan sekiranya menjadi seorang pemimpin atau ketua kerajaan maka rakyat pasti menderita..Contohnya semasa pemerintahan Taliban ramai wanita diseksa dan dibunuh dan sebagainya..dan jika menjadi satu kumpulan ianya boleh merosakkan negara..contohnya Al-Maunah...tahukah saudara kenapa kumpulan ini wujud..kerana sikap pelampau Agama..@ fanatik yakni selalu melihat jarum di mata orang..sedangkan gajah di mata sendiri dia tak nampak..Amin

     
  • At January 17, 2007, Blogger Niezam Phg said…

    saya sayangkan agama saya. tetapi tidak bermakna saya bersetuju dengan konsep taliban atau al maunah?.adakah saya fanatik?sebenarnya menegur sesuatu kemungkaran di dalama hati itu satu keimanan ynag paling lemah dalam diri.kalau kita bersetuju dengan kemungkaran itu[ mengaji dengan cara yang paling tidak sopan itu?...} rasanya itulah selemah lemah iman.tetapi jika itu pun tiada dalam diri.apa lagi yang tinggal?????? tepuk dada tanya iman..itu pun jika masih ada dalam diri saudara?sekadar bertanya? atau pun pekara mencegah kemungkaran itu satu pekara yang temeh..ya Allah ..apa akan jadi dengan masyarakat kita akan datang?...bertamadun kah mereka @ bermaruah kah mereka?...jangan pula allah datangkan tsunami ke malaysia kerana kejahilan sesetaegah anggota masyarakat.kerana mereka yang tidak terlibat juga turut terkena kerana sikap sesetengah kita yang meremeh temehkan hukum allah...wallahhualam.

     
  • At January 17, 2007, Anonymous AFMM said…

    Orang berdosa...jangan pandang ISLAM dari sudut negatif sahaja. ISLAM adalah cara hidup, bukan pegangan semata-mata.Apakah yang Malaysia amalkan sekarang ni bagus? Maksiat semakin melimpah ruah, masalah sosial...murtad...rempit..anak haram...dadah...inikah yang dinamakan ISLAM HADHARI? Buka fikiran...ALLAH SWT dah cakap kat Rasul SAW, ISLAM SUDAH LENGKAP...dan mana ada ISLAM hadhari di sisi ALLAH...hanya ISLAM.
    Sebab tulah, kalau bukan yang arif cakap pasal ISLAM...haru biru jadinya...ambil contoh mudah...bukan tukang gunting...tapi pepandai gunting rambut? Apa hasilnya? Macam tikus baiki labu laa...

    Tidak malukah kita sekarang betapa maruah ISLAM sekarang senang dipermainkan? Orang yang mengaku Islam sendiri tidak berani mengikut undang-undang ISLAM...

     
  • At January 17, 2007, Anonymous walahhh said…

    fulamakkkk gini gini gitu gitu .... tak sangka yerrrr. Islam Hadhari begitu terer dlm mentadbir sebuah negara Islam..... whahhahhahha

     
  • At January 17, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Membaca al quran dengan berpakaian sedemikian rupa mungkin trend terbaru kot..al quran seharus nya kita junjung,kita hormati kerana itu ada lah kitab Allah dan termasuk juga dlm bab rukun iman yg kita harus percaya pada al quran.Pakaian puteri umno itu bukan lah ciri ciri wanita ISLAM semasa mengaji...boleh nampak aurat nya.Tak perlu lah kita nak mengata niezam akan terangsang, cuba kita fikir akan datang kah malaikat pada orang yang mengaji yg menampakkan auratnya..sedangkan apabila sesaorang perempuan itu keluar rumah dengan tak menutup rambut nya diludah malaikat..marah malaikat ye....namun begitu kita ini semua mahlok ALLAH yg serba serbi tak sempurna hanya ALLAH PENENTU SEGALANYA.

     
  • At January 18, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Hello!...'orang berdosa' agak nya awak yg terangsang tak melihat wanita mengaji berpakian begitu sebab itu awak tak boleh terima hukum Allah..kira kira ok lah pakaian wanita itu dimata awak.Boleh nampak rambut boleh nampak tangan dia...tak haram ke?Niat nya mengaji memang betul dan dipuji, tetapi...cara adab dia mengaji dgn berpakaian jarang tu rasa nya tak senonoh. Allah saja yg menentukan nya......jgn diubah hukum Allah...

     
  • At January 19, 2007, Anonymous SOLEHAH said…

    This comment has been removed by a blog administrator.

     
  • At January 23, 2007, Anonymous puteri-lindungaN bulaN said…

    solehah!! we do not believe in whut eva u wrote! so please be gone . u r not accept here!.. to all muslim.. DO NOT believe in what she's write. she's a liar from the church!!!

     
  • At January 24, 2007, Anonymous Anonymous said…

    ko ni apsal solehah??!!??

    bengong ke apa?? org komen pasal org mengaji yg tak tutup aurat, ko lak post mende2 yg ngarut ni, buat hapa??!!??

    dah sah2 ko salah masuk channel, pi main jauh2!

    saya rasa islam hadari ni mcm meremehkan hukum2 Allah, abis tu nak buat camna, pemimpin kita sendiri pun bagi contoh cam tu.

    pegi dinner siap pegang2 bahu dgn yg bukan muhrim, ada jugak yg berlaga pipi! takkan nak biarkan sampai jadi di indon tu.

    tau tak ada ulama di indon tu dah keluarkan fatwa bhw berkahwin sesama jantina tu halal. maunya tak kena tsunami!

     
  • At January 24, 2007, Anonymous Anonymous said…

    ko ni apsal solehah??!!??

    Hi..anoymous adakah anda GEBENG yg terkenal tu..kata kata anda seperti GEBENG yg ku kenali jika tidak minta ampun ye!.......
    Syabas memang SOLEHA tu menyamar dia tu ada sewel sikit lah....

     

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...