Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Wednesday, November 15, 2006

BILA IZRAIL DATANG MEMANGGIL........

Gambar terakhir Allayarhamah Nur Amalina [dr e-mel saya terima]





Gambar2 ini merupakan gambar yg terdapat di dlm hp arwah. Salah satu gambar (baju berwarna pink - di rakam pd pukul 10.48 pagi) adalah saat2 terakhir sebelum kejadian pada pukul 11.00 pagi 10.11.06. Berita kematian arwah Nur Amalina ada juga di siarkan dlm Buletin Utama TV3 pd mlm 10.11.06 yg mana pada masa itu mangsa belum di temui.mangsa mati lemas dalam kejadian di lubok Simpon pada 10.11.06 yang mana telah mergorbankan 2 org pelajar Kolej Matrikulasi Pahang. Salah seorang mangsa - Nur Amalina Mohamad Daud adalah sepupu saya yg paling rapat.

" Always love your loved ones & show them how you feel before it's too late. You will never know when they will be gone from your embrace. If u were given a time to bestow petals of everlasting compassion and love to your love ones,today is the day. Love them while they are still here...''



Niezam Phg says....

Walaupun berasal dari pahang. Saya sendiri tidak tahu dimanakah letaknya lubuk simpon itu. Gambar ini kiriman sepupu amalina sendiri iaitu Norlela Kamarudin . Apa pun sebagai saudara seagama dengan Amalina marilah kita bersama sedekahkan al-fatihah. semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. kalau berdekatan saya pun teringin menghadiri tahlil aruah jika di adakan. Jika hari ini kita permudahkan 'perjalanan' seorang hamba allah, InsyAllah bila tiba 'saatnya' kita pula nanti. Allah akan permudahkan hati orang-orang di sekeliling hidup kita 'menguruskan' dan mendoakan kita.....AL FATIHAH.

2 Comments:

  • At November 19, 2006, Anonymous Anonymous said…

    takziah..
    sekurang2 nye izrail sudah dtg memanggil arwah..giliran kite akan dtg tp entah bile..
    wallahualammm

     
  • At June 12, 2007, Blogger Miss X said…

    tibe-tibe terlalu pd blog ini, tbce mgenai shbt saya, allahyarhamah amalina.

    saya satu kolej dgnnya (matrik pahang), malah tinggal satu blok kediaman.

    sewaktu kjadian, kami pelajar satu tahun (pst) bru sahaja selesai bcuti semester pertama. hari pertama kami di sem II itu dikejutkan dgn arahan solat hajat di msjd kolej atas kehilangan beberapa org pelajar. pst xmaklum bhwa mereka; pelajar dua tahun (pdt) sedang ber'camping'.

    berita seterusnya membawa keharuan kpd kami; kehilangan dua shbt.

    sy & wakil pelajar kolej memulakan hari pertama kuliyah dgn kunjgn ziarah ke rumah2 arwah.

    ternyata, kesedihan amat kami rasakan pabila mendengar cerita2 dari keluarga arwah.

    arwah amalina; seorang anak tunggal yg sgt baik&taat pd kdua ibu bpanya. biar pun berstatus anak tunggal, arwah memilih utk hdup bdikari. arwah suka berniaga bg mencari duit poket, biar pun dilahirkan dari golngn yg agak mewah. arwah tidak pernah langsung membantah kata2 kdua ibu bpanye.

    bgtulah sedikit sebnyk peribadi mulia arwah.sgme rdha ibu bapanya yg skrng kesunyian membwa arwah ke mahligai syurga.

    Al-Fatihah..

     

Post a Comment

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...