Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Wednesday, October 04, 2006

Kisah seorang kurang upaya yang hebat

Tersebut kisah sorang janda yang sudah dua kali bersuami. Bercerai dengan suami yang pertama sebab suaminya itu yang memukul dan mendera. Sementara suami kedua pula walau pada mulanya bahagia tapi akhirnya suami tu menceraikan dia dan kahwin dengan
perempuan lain.

Jadi selepas beberapa tahun, janda ni yang masih cantik mengambil keputusan untuk berkahwin buat kali yang ketiga. Dia lantas mengiklankan diri untuk mencari jodoh ketiganya. Si janda tu meletakkan 3 syarat:

1. Lelaki tu mesti berjanji tak akan memukul atau mendera
2. Lelaki tu tak akan lari meninggalkan dia
3. Hebat di ranjang

Selang beberapa hari, datang seseorang mengetuk pintu dengan kuat. lalu si janda tu pun buka pintu. Alangkah terkejutnya dia bila yang datang tu tidak berkaki dan bertangan.

"Saya datang untuk cuba nasib jadi suami awak" kata si lelaki kudung tu.

Lalu si janda tu meminta si lelaki itu untuk menjelaskan kalau dia dapat memenuhi tiga syarat seperti dalam iklan.

Lelaki tu berhujah:

"Syarat yg pertama, sudah tentu saya dapat penuhi disebabkan saya tidak ada tangan untuk memukul awak."

"Syarat yang kedua, mana mungkin saya akan tinggalkan awak disebabkan saya tidak ada kaki untuk berlari."

"Ok, boleh terima. Tapi syarat yang ketiga itu bagaimana hendak awak buktikan?" celah si janda tu.

"Oh, senang saja. Cuba awak fikir. Tadi saya ketuk pintu dengan apa?" ujar lelaki kudung itu dengan bangga.

MORAL: Di bulan Ramadhan ini eloklah jangan fikir yang bukan-bukan. Lelaki itu gunakan kerusi roda untuk datang ke situ dan dia gunakan tongkat yang diselitkan ke ketiaknya untuk ketuk pintu.



Niezam_Phg says...

Ceh.....tak pasal pasal jer kurang pahala pose hari nie.maklumlah...fikiran tu sentiasa di songsangkan kearah yang tak semenggah jer.....sabor jer la..tapi lawak gak citer nie...can hampeh jer...kater orang lipis...[ kepada abg kassim saya ingin meminta maaf kerana tajuk posting sebelum ini agak kurng sopan. saya mengedit semula bila teringatkan abg kasim juga pengunjung blog ini.maafkan di atas keterlanjuran saya sebelum ini.]

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...