Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Sunday, October 15, 2006

Bila Izrail datang memanggilllllll.........



Untuk mengelakkan gangguan bunyi yang berlapis dengan lagu latar blog.sila klik button untuk 'mute'atau adjust setting sound pada tahap paling minimum....

Jika video tidak dimainkan secara automatik. sila tunggu beberapa minit kerana komputer anda terpaksa mengambil sedikit masa untuk menerima data dari server [ bergantung kepada kelajuan sambungan internet anda ].
Innalillahi wa inna ilaihi rojiuun...

concentrate on his dahi..

Assalaam Aleikum,
The attached is a clip of someone in his final moments.Please see the clip before reading on.........The man seemed to have been blessed because he died in Allah's house and in His service.As he was a Muslim, may Allah bless him with His forgiveness, mercy and grant him paradise along with us and all other Muslims.Did the man think that he would not return home alive that day/night when he left home?

Did he think that he would not finish his sermon when he started?

Did he think that he would not finish his sentence when he started uttering the last one?

He seemed very fine and all of a sudden it started to happen!

Allah made this man's last moments to be captured so that we can wake up and value the time we have, and more importantly to prepare for our own final moments that will come unannounced.

As we are in the month of Ramadhan, we should ask ourselves:

Will we live to witness the next Ramadhan?

Will we live to witness the end of this Ramadhan?

Will we live to do what we keep postponing to do for our aakhera?

May Allah give us the determination to demonstrate to Him, with all the blessings given to us by Him, that we are worthy of His mercy before our turn comes to meet Him.

May Allah accept what you are investing for your hereafter.

May Allah encourage you to invest even more and in a smarter way for your hereafter.

May Allah multiply manifold the rewards of the investments for your hereafter.

May Allah unite us with His forgiveness, mercy and best of paradise in the hereafter.







Terima kasih kepada [ Ida - Singapura ] yang mengirimkan kepada saya video clip ini.sangat menginsafkan kerana maut mendatangi kita pada bila-bila masa sahaja.Alangkah beruntungnya orang yang ketika tertutup diari kehidupan mereka, mereka berada di rumah Allah dan di tempat yang baik baik. saya pernah mempunyai saudara di kelantan yang diambil nyawanya ketika beliau sdang membaca al-quran di masjid sewaktu menunggu sebelum waktu subuh.

jemaah yang menunggun azan suubh pada pagi itu kehairanan kerana bacaan al quran beliau terhenti separuh jalan. ketika mereka tiba di masjid,belaiu telah mengembuskan nafasnya yang terakhir di sisi alquran. alangkah bertuntungnya dia ketika di cabutnya berada di rumah Allah dan sedang membaca ayat-ayat suci alquran. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan tenang di alam barzah. Bagai mana pula saat kita nanti agaknya......

5 Comments:

  • At October 19, 2006, Anonymous Anonymous said…

    Betul2 menginsafkan. Pls email me this video to shirin1710@yahoo.com.sg. Terimakasin

     
  • At October 19, 2006, Anonymous Anonymous said…

    niezam maybe you can email me too @
    cute_nora55@hotmail.com

     
  • At October 19, 2006, Anonymous Anonymous said…

    Begitulah kalau hamba yang dekat dan hampir dengan Allah..cara Allah menjemputpun sangat cantik.Bagaikan dia nampak yang menjemputnya.Dia sempat memandang ke hadapan.Dia jatuh terkulaipun secara perlahan-lahan.Berlaku pula di rumah Allah dan sedang menjalankan kewajipanya kepada yang Maha Esa.Bertuahnya yang mendapat rahmat ni Niezam.Memangpun Allah berjanji, sesiapa yang taat kepadanya, maka dia penuh sopan tetapi sesiapa yang enkar kepadanya maka mereka dijemput dengan cara yang sesuai dengan keengkarakan mereka tu.Semoga kita tergolong dengan mereka yang taat.

     
  • At October 20, 2006, Anonymous Anonymous said…

    Saya tak dapat nak tengok video clip nya. Lama jugak saya tunggu. Boleh tolong emailkan ke donmad@singnet.com.sg.
    Terima Kasih dan Selamat menyambut Hari Raya.

     
  • At October 22, 2006, Blogger Niezam Phg said…

    semua permintaan akan di tunaikan selepas saya kembali dari bercuti raya di kampung nanti.insyallah.SELAMAT BERHARI RAYA DAN BSEGEMBIRA SELALU.

     

Post a Comment

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...