Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Saturday, September 02, 2006

MELAYU MURTADKAN MELAYU

[dari sainan e-mel yang saya terima ]

Assalamualaikum,

Semalam rakan saya dan keluarganya menziarah jiran lama di setapak jaya. Di antara perbualannya (panggilan kakak Ani), anak sulongnya (lelaki) hampir-hampir berjaya dimutadkan oleh seorang gadis melayu yang berusia 17 tahun. Gadis ini kini sedang menduduki tingkatan 5 sekolah Gaffar Baba, Melaka. Ia merupakan top student yang berjaya dikristian. Namanya Nurul Ain binti Rosli; nama kristiannya Kristina Lopez.

Anak kakak ini berkenalan melalui internet (chat); dipendekkan cerita gadis ini telah memberi minum air (holy water) yang menyebabkan anak kakak ini lupakan keluarga. Keluarga membuat repot polis untuk mencari anaknya.

Mereka ditemui di Tambak Johor untuk ke Singapura agar dapat dikristiankan di sana. Percubaan mereka gagal, lansung melarikan diri ke Gua Musang. Alhamdullillah bapa saudara si anak lelaki ini dapat mengesan dan terus menghantar pulang ke setapak.Kini dia sedang menjalani rawatan pemulihan, di sini saya sertakan gambar gadis tersebut. Tolonglah selamatkan generasi kita yang sedang leka.....Apa akan berlaku seterusnya kalau begini ....... ?????

samada benar atau tidak benar "Wallahualam"...............
Sama-samalah kita mengambil ikhtibar.
Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda,
Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat...


wajah seorang gadis melayu yang telah murtad dan ingin memurtadkan melayu yang lain......



Niezam Phg say....

Saya tak tahu nak komen apa.rasa sebak sangat....kita dah sampai kat akhir zaman dah.....cuma menunggu matahari terbit dari barat sahaja agaknya

1 Comments:

  • At September 02, 2006, Anonymous Anonymous said…

    shocking kan? tapi yang tak bestnyer fie tak dapat tengok gambar dia entah kenapa dia tak mau kuar...

     

Post a Comment

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...