Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Friday, January 05, 2007

Anak Anak Tengku Makota Pahang

Gambar yang jarang jarang anda lihat. esklusif Di teratakburuk Niezam Phg


Anaka anak Tengku Mahkota Pahang



Tengku Mahkota Pahang dan Julia Rais


Niezam Phg says....

Izinkan hamba meletakkan gambar kenangan tuanku sekeluarga di teratak buruk hamba...ampun tuanku
DAULAT TUANKU......

saya akan letakkan lebih banyak gambar anak anak TMP di fotopages sedikit masa lagi...TUNGGUUUUUU... sekarang server fotopages ada problem kelembapan yang melampau...

6 Comments:

  • At January 05, 2007, Blogger Kak Lady said…

    Cantik-cantik anak2 Tengku Mahkota tu ye...

    Dah lama tak tengok wajah Julia Rais...

    Salam dari kak lady

     
  • At January 07, 2007, Anonymous Anonymous said…

    nak minta abg nizam cari maksud patik,ada yang bagi tau ,patik tu maknanya anjing kurap,dan x elok rasanya kata mcm tu ,maaf kalau terkasar ,sebab rasa nya sesama insan ni tak payah la kata mcm tu

     
  • At January 08, 2007, Blogger Niezam Phg said…

    yer ker..nantilah abang zam edit balik..dah terbiasa tengok dlm citer melayu lama lama macam tu..

     
  • At January 08, 2007, Blogger Niezam Phg said…

    terima kasih atas teguran yang membina itu.

     
  • At January 15, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Terima Kasih Niezam for this post.. pernah terbaca TMP/TPP dapat anak kembar..tapi bila tengok gambar yg tertera tak tahu yg mana satu..
    Hmm..Nasib baik terjumpa link ni
    http://www.4dw.net/royalark/Malaysia/pahang8.htm.
    Skrg dah boleh teka yg mana satu..hehe.. His daughters with Julia Rais very pretty like the mum..

     
  • At August 01, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Assalamualaikum..
    dalam sejarah melayu lama, kita membahasakan Raja sebagai Tuanku. Ia adalah bermaksud "tuan aku" kerana baginda adalah tuan segala jajahan takluk negeri/tanah tersebut. Dan kita pula membahasakan diri kita sebagai "patik" ketika berbicara dengan Tuanku. sebagaimana yg dikatakan oleh 'Anonymous', maksud patik bukanlah seperti itu. setiap negeri mempunyai loghat kata2 yg memberi maksud berbeza-beza. saya tidak tahu dari mana datangnya sumber yg dikatakan oleh 'Anonymous'. tetapi pada pemahaman saya dalam tutur kata istana, patik itu adalah perkataan yg membahasakan diri kita sebagai seorang yg rendah diri dan menyerah taat setia.

    saya harap, komen ini dapat memberi jawapan kepada persoalan tersebut.

    sekian.
    Tengku Ismadi

     

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...