Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Friday, January 05, 2007

BERSAMAMU....ADIK FADLI









Minta pihak yang tertentu hulurkan bantuan kpd adik Muhd Fadli [8tahun] yg kini terlantar sakit di rumah setelah berkali2 menjalani pembedahan di kepala akibat penyakit "kepala berair @ conginital hydrocephalus".

Kini beliau tidak boleh melihat mahupun bercakap. Sebelum ini banyak pihak yg ingin membantu tapi yang kami kesali kebanyakkannya hanya janji kosong dan sebab itu saya sebagai anak yang sulung ingin minta bantuan pada pihak metro utk siarkan. Kami sekeluarga mohon agar pihak2 tertentu dapat hulurkan bantuan. Kos yang kami perlukan adalah untuk menampung perbelanjaan perubatan, susu, pampers utk adik fadli.- (seperti yang dipaparkan di Harian Metro ruangan IM pada 20/11/2006)

http://imetro.hmetro.com.my/IMLapor/MMSLapor/tabid/2535/Default.aspx

Penulis sebagai mewakili ahli keluarga adik Fadli, merayu kepada sesiapa yang perihatin agar dapat membantu meringankan beban keluarga adik Fadli.

Jika tidak berkemampuan dari segi wang ringgit sekalipun, cukuplah dengan memanjangkan email ini kepada saudara2 yang lain. Semoga usaha kita ini mendapat limpah berkat dari Allah swt....Wassalam!

jed3632@yahoo.com

kerengge@yahoogroups.com



Hulurkan bantuan anda kepada:-

Cik.Norzahila Bt Kamarul Zaman (kakak adik Fadli)

Alamat: No.1,Jalan Teratai 2C, Taman Puchong Perdana, 47100, Puchong,

Selangor.

Maybank acc.: 164 164 821 295

Hari ini dia susah, kita senang...esok lusa tak mustahil jadi sebaliknya dengan kehendakNYA! Wallahua'lam....



Niezam Phg says....

Hulurkan tangan ringan kan beban...bersamamu.......[ hari ni zam ganti FIFI TV3 plak]

saya nak tolong segi kewangan tak mampu sebab tol dah naik. so cara mcm ni jer la saya tolong hebahkan.rasanya dulu kerajaan ada wujudkan tabung khas untuk penyakit kronik.tapi tak tahulah denganr nya susah sangat nak lulus. orang dah nazak pon tabung tak keluar jugak. atas alasan kalau mati terus nanti duit tabung tu kira sia sia...tapi kalau tak nazak kira tak layak sebab kira penyakit tu belum kronik lagi...tah paham betul.....yang mana satu nak pakai...
itu lah jadinya bila yang memegang amanah tu tak tahu menjalankan kerjanya....


dari emel yang saya terima

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...