Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Sunday, October 28, 2007

Awek angkasawan kita








Niezam Phg says..

Tumpang gembira dan mendoakan semoga angkasawan ini berbahagia. tetapi rasanya dia kena ikat kontrak tidak boleh berkahwin dalam tempoh 2 tahun selepas terpilih menyertai program angkasawan ini.harapnya mereka ada jodoh dan dapat saling setia kepada pasangan masing masing.dalam 2 tahun tu macam macam boleh berlaku......saya cuma tertanya berbaloikah kita membelanjakan RM 90 juta untuk menghantar seorang rakyat malaysia ke angkasa lepas? tepuk dada tanya selera. no wonder takder bonus pada tahun ini dan kenaikan petrol dan tol dapat dijangkakan selepas ini...wait n see....

credit to..

Labels:

4 Comments:

  • At October 30, 2007, Blogger Alpha said…

    Diharapnya dengan keluar gambar tu maka tamatlah cerita 'gay' Dr SMS...

    p.s. Penghantaran angkasawan, ialah 'part payment' / offset pembelian pesawat Sukhoi Su-30MKM. So tiada kos tambahan. Tapi kalau nak hantar batch seterusnya...tu lain cerita lae!

     
  • At October 30, 2007, Blogger Alpha said…

    Diharapnya berakhir la cerita 'gay' Dr SMS ni...

    Perbelanjaan ke angkasa adalah sebagaian pakej pemeblian pesawat tempur Sukhoi, jadi takde extra kos. Tapi kalau nak hantar Kapten Faiz tu...ah tu kena bayar lain le...

     
  • At November 07, 2007, Blogger EdaNyer said…

    bukan dia arr awek Dr syeikh tu...dia sendiri ckp yg gambar lam tenet ni juz kwn dia..time dia n kengkawan kua makan ramai2.juz sebagai kenangan...........owang laen awek dia ni...

     
  • At November 07, 2007, Blogger Azwan said…

    ttg berbaloi atau tak tu tak perlu la dipersoalkan. projek angkasawan ni langkah pertama org melayu & rakyat msia utk menerokai bidang angkasa lepas. kalo xde langkah pertama ni, kita takkan ke mana - takkan ada perkara cmni yg boleh kita banggakan. wlubgmnpun, kita kena tgk dr sudut positif. rakyat msia ditunjukkan secara live dr angkasa lepas, suasana mikrograviti kt sana. perkara ni boleh mencetuskan minat utk mana2 msian utk mendalami ilmu sains & angkasa. kalo org kita x ditunjukkan dgn experimen spt air terapung di angkasa, kita takkan membuka mata kita utk melihat ke luar. skg ni pun, mentaliti melayu zaman dulu masih lg menguasai org kita. kita tak yakin yg kita boleh jd maju drpd bangsa lain (sikap cukup makan), kita takut utk jd lain dr yg lain (takut diejek poyo), kita suka pada kesenangan sementara (skim cepat kaya). nasib baik kita ada Dr. M yg berpandangan jauh & berwawasan membawa kemajuan kpd msia, kalo x, kita masih hidup mcm zaman 70-an skg.

     

Post a Comment

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...