Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Tuesday, September 04, 2007

Rahsia Khinzir

PENEMUAN MENARIK BERKENAAN KHINZIR


Hal ini penting untuk diketahui, terutama oleh pemuda-pemuda kita yang sering pergi ke negara-negara Eropah dan Amerika di mana daging babi adalah makanan asas dalam hidangan mereka.Dalam kesempatan ini,

saya fikir kembali kejadian yang berlangsung ketika Imam Muhammad Abduh mengunjungi Perancis. Mereka bertanya kepadanya mengenai rahsia diharamkannya babi dalam Islam. Mereka bertanya kepada Imam, "Kalian (umat Islam) mengatakan bahwa babi haram,kerana ia memakan sampah yang mengandung cacing pita,mikroba-mikroba dan bakteria-bakteria lainnya.

Hal itu sekarang ini sudah tidak ada. Kerana babi diternak dalam peternakan modern, dengan
kebersihan terjamin, dan proses sterilisasi yang mencukupi. Bagaimana mungkin babi-babi itu terjangkit cacing pita atau bakteria dan mikroba lainnya.?"Imam Muhammad Abduh tidak langsung menjawab pertanyaan itu, dan dengan kecerdikannya beliau meminta mereka untuk
menghadirkan dua ekor ayam jantan beserta satu ayam betina, dan dua ekor babi
jantan beserta satu babi betina Mengetahui hal itu, mereka bertanya,

"Untuk apa semua ini?"Beliau menjawab,"Penuhi apa yang saya pinta, maka akan
saya perlihatkan suatu rahsia." Mereka memenuhi apa yang beliau pinta. Kemudian beliau
memerintahkan agar melepas dua ekor ayam jantan bersama satu ekor ayam betina dalam satu kandang. Kedua ayam jantan itu berkelahi dan saling membunuh, untuk mendapatkan ayam betina bagi dirinya sendiri, hingga salah satu dari keduanya hampir tewas..

Beliau lalu memerintahkan agar mengurung kedua ayam tersebut. Kemudian beliau memerintahkan mereka untuk melepas dua ekor babi jantan bersama dengan satu babi betina. Kali ini mereka menyaksikan keanehan. Babi jantan yang satu membantu temannya
sesama jantan untuk melaksanakan hajat seksualnnya, tanpa rasa cemburu,tanpa harga diri atau keinginan untuk menjaga babi betina dari temannya.

Selanjutnya beliau berkata, "Saudara-saudara, daging babi membunuh ghirah' orang yang memakannya. Itulah yang terjadi pada kalian. Seorang lelaki dari kalian melihat isterinya bersama lelaki lain, dan membiarkannya tanpa rasa cemburu, dan seorang bapak di antara kalian melihat anak perempuannya bersama lelaki asing, dan kalian membiarkannya
tanpa rasa cemburu, dan was-was, kerana daging babi itu menularkan sifat-sifatnya
pada orang yang memakannya.



NiezamPhg says..

hmmmm satu pengetahuan yang menarik..ada sesiapa yang berminat nak mengkaji dengan lebih lanjut????. tetapi pastikanlah anda memakai sarung tangan dan janganlah bergambar selamber sambil lentuk-lentuk manja dengan makhluk allah tersebut...nanti jadi kontrol versi pulak.....


pristana5213@yahoo.com

Labels:

9 Comments:

  • At September 04, 2007, Anonymous Anonymous said…

    cerita bodoh..!!!!! orang islam tidak makan babi..paling banyak kes sumbang muhrim, bapa rogol anak, orang islam... paling banyak perogol, pembunuh, penipu,...paling banyak penagih dadah... kesian orang islam....

     
  • At September 04, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Jangan salahkan agama Islam tetapi salahkan pengikutnya yang mengaku orang Islam tetapi tidak mematuhi dan mengikuti ajaran Islam yang sebenar. Agama dan pengikut adalah dua perkara yang berbeza

     
  • At September 04, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Hanya orang bodoh je yang kata cerita tu bodoh hehehehehehe

     
  • At September 04, 2007, Anonymous Anonymous said…

    nak tau tak kenapa orang islam sekarang jadi penagih,perogol, pembunuh dan bemacam macam lagi la..kerana orang kita sekarang ni islam baka atau dengan kata lain islam keturunan..sebab tulah semua tu boleh berlaku..orang zaman dahulu terpaksa menyabung nyawa untuk memeluk agama islam tapi orang zaman sekarang ni memeluk islam kerana mak bapak diaorang dah beragama islam..pastu mula la perangai mengalahkan syaitan

     
  • At September 05, 2007, Anonymous Anonymous said…

    betul...ini cerita bodohh... Anjing sanggup berlawan bermati-matian dan cedera semata-mata kerana betina...tetapi orang islam tidak makan Anjing...

     
  • At September 05, 2007, Anonymous Anonymous said…

    salam suma...
    tak baik ckp bodoh2 ni..
    pada sya sebagai orang islam, kalau ALLAH ckp tak boleh makan anjing dan babi, ikut je... jangan banyak soal.(sesunguhnya setiap sesuatu perkara itu ada hikmah di sebaliknya..)saya pernah nampak cacing pita yang bergerak di dalam perut org kafir.(gerun dan jijik!!!).SUBHANALLAH...

    SURIA...

     
  • At September 05, 2007, Blogger along said…

    JANGAN KITA SALAH MENYALAHKAN SESAMA KITA ..HUKUM TETAP HUKUM

     
  • At September 07, 2007, Anonymous 0304 said…

    tau takpe..da hukum Islam camtu.
    kite penganutnye kenela ikut.

    every disadvantage has it's own advantage.
    sume hukum dalam islam ade sebab dan hikmahnya.
    kalau kite sendiri tak mengkaji,kita tak layak nak memperkotak katik kan hukum2 Islam.
    :)

     
  • At September 07, 2007, Anonymous 0304 said…

    tapi tak elok gak kite menegur dengan cara maki2..
    ni pon menunjukkan identiti umat Islam.
    be professional...
    :)

     

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...