Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Wednesday, August 15, 2007

NEGARA KUKU !!!



negaraku, negarakuku (kuku dlm bahasa cina maksud 'zakar')
aku cinta negaraku, ada negara ada keluarga,
ada keluarga baru ada aku, berdiri di sini nyanyi kuat padamu, kau jangan takut...
walaupun setiap kali aku cakap kesat, tapi kata2 aku penuh duri (sindiran) macam durian,
cuma samada kau boleh bukak durian dan lihat isi sebenar ke tak...
isi boleh jadi busuk, jugak boleh jadi wangi, cuma bergantung ape jenis hidung yang kau ada,
polis kitorang panggil MATA (dlm kantonis maksud polis), sebab mata diaorang sangat cilik,
masa Raya sampai, diaorang akan bertungkus rumus, wlaupun diaorg pegang pen tapi jarang bukak bill (saman),
sebab diaorg kata tekak dahaga, perlu belanja minum teh
ataupun kopi-O, tanya kau nak tambah gula (duit rasuah) tak, kalo tambah gula mulut diaorg pun senyum manis,
masa kau pergi dari situ, diaorg (polis) berucap 'tata' selamat tinggal kat kau...
Negaraku, tanah tumpahnya darahku, rakyat hidup, bersatu dan maju (bakcup vocal: negaraku, negarakuku). .

rangkap baru:

fenomena begini, tak perlu diubah. tak perlu dikuatkuasa, sebab secawan kopi (rasuah) selesai semua masalah...
aku suka, sekurang2 balik rumah tak kene bayar saman,
kalo tak ayahku pasti maki hamun, pasti tak bagi kereta kat aku,
kali nih teruk lah... tak ada kereta kuar jalan2, tak boleh buat sex dgn teman wanita dalam keretalah.. tak ada kereta macam mane aku nak tengok pondan,
negara nih, aku sangat suka.
pagi pukul 5, ade morning call (Azan subuh) kejut aku bangun,
kekadang beberapa (masjid) nyanyi (azan) sama2,
dengar macam tengah syok berduet,
bunyi (suara azan) bertukar2 macam nyanyi R&B,
walaupun diaorg kekadang nyanyi sampai lari nada,
ataupun kekadang sampai pecah tekak,
ade jenis suara (azan) teruk macam ayam jantan, tapi bangun lebih awal daripada ayam biasa,
macam nih, barulah boleh aku bangun dan pergi kerja atau bersekolah,
tak perlu hairan, sebab kerajaan hanya tahu jaga bumiputra,
tak perlu hairan, sebab kite memang tak dilayan adil,
macam nih baru boleh buktikan kitorang cina sanggup keje keras,
macam nih baru boleh buktikan kitorang boleh berjaya,
jangan ingatkan kitorang pelik, sebab kitorang akan jadi terer,
tak ade budak yg dimanja dan tak perlu bergantung kat orang lain,
kalo tak kenapa ade orang (bumiputra) tak putus2 susu ibu lagi,
Rahmat bahagia, Tuhan kurniakan...
raja kita, selamat bertakhta,
Rahmat bahagia, Tuhan kurniakan...
raja kita, selamat bertakhta.

rangkap baru:

org yg keje dgn kerajaan lagi terer,
diaorg boleh keje dgn perlahan2,
sampai org beratur berurusan pun marah2,
tapi hati diaorg (pekerja kerajaan) masih tenang ceria,
sampai sempat menjamu kuih kekadang,
diaorg (pekerja kerajaan) makan kuih nyonya diaorg, org lain masih beratur,
smpai org lain marah2 pun tak pe,

sebab pak guard kat dalam pun sempat tidur lagi,
dia takkan peduli kau punya laaa...
diaorg (muslimat) bungkus kepala (pakai tudung), jalan perlahan2, lintas jalan pun perlahan2,
kalo kau tgh bawak kereta pun kene beri laluan kat diaorg nih,
yg penting, hidup ceria hidup senang,
jangan mcm org cina, selalu keje keras...lebih susah.
semangat nih kitorang (org cina) tak boleh mengalah,
sebab nih mmg dah jadi sikap diaorg (melayu) (backup vocal: sikap, sikap)
lagu aku nih, aku cakap benar tau,
aku percaya org2 yg benci aku pasti suka lagu nih,
dunia aman, penuh harapan,
tiada org mati, tiada luka,
kau(melayu) taraf tinggi, kau anggun,
tahi wangi, takkan marah kesat punya,
korang paling high class, korang dengar lagu Guang Liang (penyanyi cina tempatan),
tapi dia (Guang Liang) pun dah lari ke taiwan...
lepas org bukan bumiputra habis sekolah menengah,
nak masuk universiti local pun susah,
sebenarnya perkara nih kitorang (bukan bumiputra) tak perlu benci,
sbb ini merupakan rancangan kerajaan yg berjasa,
diaorg (kerajaan) nak kita kuar negara cari rezki dan harapan,
lepas habis belajar bolehlah balik ke malaysia utk berbalas jasa,
rancangan nih mmg bagus sampai tak terkata,
kat dunia merata org lain pun jumpe kite,
macamlah kita nih org perlarian,
tahun 2007 malaysia nak promosi negara,
tapi nak guna budaya cina utk promote,
kat belakang, budak2 cina skolah menengah pun tak dipedulikan,
sijil kitorang bolehlah buang kat longkang, mcm aku lah...
lepas abis belajar nak sambung kat taiwan,
bila dah belajar benda baru bolehlah balik ke malaysia utk berbalas jasa,
aku main gitar tepi jalan Taipei,
tapi mulut aku, masih nyanyi lagu nih:
rahmat bahagia, tuhan kurniakan
raja kita, selamat bertakhta... .....oh






Niezam Phg says..

Tiada MAAF untuk orang yang menghina negara dan bangsa. patut di buang jer warga negara budak ni tak pun ISA kan 2 tahun. atau biar dia duduk kat taiwan tu terus.


credit to nur_sha83@yahoo.com

Labels:

18 Comments:

  • At August 15, 2007, Blogger yanglerni said…

    rakyat yang tak menghormati negara sendiri....maka eloklah dijatuhkan hukuman...GURUR KERAKYATAN.

    duk la kat taiwan...bih cito.

     
  • At August 15, 2007, Anonymous Anonymous said…

    mungkin itu yg die nmpk dr mate die.. who knows kn? saye rase klip itu yg patut digugurkn dr blog ni sbb ini akan menimbulkn lg perasaan marah. x syok la kalau ade yg marah lebih-lebih nnt.

    p/s: dulu saye pernah tinggalkn komen pasal rennet tu bkn dr khinzir tp dr kambing. i know kalau dr kambing mmg la x semestinye halal tp boleh x tlg clarifykn lik koz stengah org kalau bace je tros percaye. boleh eh? thanks.

     
  • At August 15, 2007, Blogger Ghazali B Abd Aziz said…

    Orang orang macam ni ler patut kita HUKUM SULA ajer!!!!!!!!!!!!!

    Tapi Malaysia kan ... orang MELAYU LEMBUT !!!

    Kalau kat Pakistan ker mana ker, dah sure HUKUM PANCUNG ajer!!!!!!!!!

    TIADA MAAF BAGI MU!!!!!!!!!!

     
  • At August 15, 2007, Blogger arsaili said…

    beringat sebelum kena...fikir dulu sebelum buat..

     
  • At August 16, 2007, Anonymous malaysia boleh said…

    Ha!Sudah marah! Mengapa kamu marah? Dia memang sengaja buat kamu marah! Keranamulah dia buat lagu ini! Masih tak insaf? Bigin malu kamu yang minta rasuah. Jangan bayar duit kopimu untuk zakat!!!

     
  • At August 16, 2007, Blogger nurul iman said…

    agak teruk la bile bangsa sendiri diperlekeh...
    apakah dia tidak berasa malu ???
    mungkin itulah realitinya.. (bg idea si NamaWee tu) ..
    tapi janganlah ludah langit tu....

     
  • At August 16, 2007, Anonymous Anonymous said…

    dh agak dh ade yg marah lebih2. mungkin org yg kite patut hukum sula adelah org yg bagi dan terime rasuah. tak gitu?

     
  • At August 16, 2007, Anonymous Namewee said…

    korang peduli hapa? ada masalah ke ngan aku ?

     
  • At August 17, 2007, Anonymous Anonymous said…

    hak setiap orang untuk rasa marah atau tak. tapi saya sebelum ni hanya rasa marah tanpa tahu apa isikandung lagu dia. sekarang dah baca saya rasa sangat2 marah dan tak mungkin dpt maafkan orang yang bersikap macam ni. kemarahan saya bertambah apabila di office saya sebelum2 ini, saya dapat lihat dengan mata saya yg sebangsa dengan namewee ni hanya ketawa, suka dan memberi aksi menyokong pada apa yg di buat namewee ni, mmg patut tak di maafkan.... patut buang ke taiwan saja. dia cuba kembalikan May 13 ke TANAH MELAYU.

     
  • At August 17, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Saya amat tidak setuju dengan tindakan mengRAPkan lagu NEGARAKU.

    Walau bagaimanapun perkara-perkara yang disentuh oleh pemuda ini seperti gejala rasuah, sikap kakitangan kerajaan, dasar kerajaan amat menarik perhatian.

    Mungkin dengan menggunakan lagu KIAN oleh Mawi, atau lagu-lagu To Phat lebih sesuai sebagai saluran luahan hati pemuda ini.

    TAPI BUKAN LAGU NEGARAKU!

     
  • At August 17, 2007, Anonymous Anonymous said…

    cube bygkn yg kite ni dilahirkn sebangse dgn namawee. agak2 ape perasaan kite sekarang? jgn cpt kite menghukum. maybe yg patut kite buat adelah merapatkn lg hubungan antare kaum2 di mesia? kalaula kite boleh panggil diri kite sume bangsa mesia, maybe bende ni xkn jd? sape tau kn?

     
  • At August 17, 2007, Anonymous Anonymous said…

    cube anda2 sume bace link kt bwh nih. saye rase org ni lg terkutuk perbuatan die dr si namawee tuh.

    http://www.kpmu.net/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=129

    knape la nk kene hine org sesame islam sebegini rupe?

     
  • At August 19, 2007, Anonymous Anonymous said…

    memang tak salah nak meluahkan rasa marah tu... tapi sedar tak yang NEGARA KITA DAN AGAMA ISLAM telah dimalukan di mata dunia? Kalau nak marah tu janganlah sampai kaitkan agama dan negara.Itu nak kena telan bumi namanya.

     
  • At August 20, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Dalam berita hujung minggu baru2 ni, ada plak pelajar sekolah pijak Quran...sah2 satu bangsa ngan Namawee ni...

     
  • At August 20, 2007, Anonymous Anonymous said…

    saya setuju dengan yanglerni!
    patut digugurkan kerakyatan!
    setakat mintak maaf secara terbuka.. sesapa pon bleh buat.!
    kalau macam ni jerlah hukuman yang diterima oleh orang2 yang menghina lagu kebangsaan.. alamatnya, esok lusa lagi ramai lah yang berani menghina negara!
    ...sebab hukuman nyer hanyalah memohon maaf secara terbuka didalam internet????
    PLEASE LAHHHH.. jangan lah TERLAMPAU BERLEMBUT!!!..
    kang orang tak kata kita lembut.. orang kata kita Lembik!
    sampai kena hina pon dok buleh sengih lagi nieh??

     
  • At August 21, 2007, Anonymous Anonymous said…

    tau sangat la namewee tu dah bosan dgn malaysia kan..

     
  • At August 21, 2007, Anonymous Anonymous said…

    tau sangat la namewee tu dah bosan dgn malaysia kan..

     
  • At August 24, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Sy sikit pun tak heran bila dengar cerita pasal kes namewee. Gov memang promote kat satu dunia kita neg majmuk, rakyat hidup bsatu-padu (piraaah!!!). Hakikatnya dlm hati kita semua bprasangka buruk dgn kaum lain.

    Kenapa semua ni terjadi???

    Islam - agama yg cukup2 sempurna. Bila kita laksanakan Islam sparuh2, ni la kesannya. Non-muslim, kenal Islam based kepada apa yg diorang nampak. Diorang takkan bkk Quraan n Hadis utk tau kbenaran Islam (mm.. org yg mengaku Islam pn tak tau Quraan Hadis, inikan plak non-muslim)..

    Fikir2 la semua.. lihat dlm kontek yg lbh bsr.

    M'sia ni pn bkn la btul2 negara Islam. Jiks M'sia btul2 neg Islam, xde sape akn brani fikir buruk2 ttg Islam, inikan plak nak hina Islam terang2an. Neg Islam takkan tindas mana2 bangsa wlpn blainan agama.

    Fikir2 la.. Sy tak sokong sape2. Sbb kedua2ny BKN NYER BTUL PN!!

     

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...