Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Thursday, December 07, 2006

KEPADA PENGGUNA TELEFON!!!..AWAS

Jika anda menerima panggilan telefon dari seseorang dengan no.telp yang tidak dikenal atau terdaftar di Tel. Anda, berkata bahwa dia (lelaki/wanita) memanggil dari division engineering/teknikal sesuatu syarikat atau salah satu vendor/operator cellphone yang ingin memeriksa sambungan telefon atau signal atau dengan alasan apa pun,

dan selanjutnya dia berkata bahawa kita harus menekan key .. 90 atau
..09 atau nombor apapun (boleh juga dengan kod huruf).

cepat-cepat matikan/putuskan sambungan telefon tersebut tanpa menekan key yang mereka minta.

kerana ketika ini ada penipu-penipu yang menggunakan peralatan canggih dimana jika anda menekan key ..90 atau ..09 maka penipu-penipu tersebut dapat mengakses SIM card telepon kita dan mereka dapat menggunakan line anda dan anda akan membayar setiap panggilan yang mereka lakukan.

sila forwardkan email ini kepada semua sahabat/teman anda untuk mencegah
tindakan kriminal ini dan juga ada beberapa issue lainnya. jika anda menerima panggilan di telepon bimbit/cellphone dan layar cellphone menunjukkan/display seperti ini :

(XALAN).

JANGAN TERIMA SAMBUNGAN TELEFON TERSEBUT, SILA MATIKAN TELEFON ANDA DENGAN MENEKAN KEY POWER(ON/OFF) CELLPHONE ANDA.

Kerana jika anda menerima sambungan telefon tersebut maka cellphone anda akan terkena virus. virus ini akan menghapus seluruh IMEI dan informasi IMSI dari cellphone dan SIM card anda, anda selanjutnya akan terputus hubungan sama sekali dari vendor/operator anda. (dimana anda harus mengganti Cellphone dan SIM card anda dengan yang baru).

Informasi ini telah disah dengan Motorola and Nokia. ketika ini terdapat lebih dari 3 juta telepon bimbit/cellphone yang terkena virus ini!

anda juga dapat membaca berita ataupun informasi mengenai hal ini di laman web CNN.

SILA SAMPAIKAN PESAN INI KEPADA RAKAN-RAKAN WARGA SEKALIAN.


Niezam Phg says....

Sekadar berkongsi dengan pengunjung.semoga anda mengambil maklum

kredit to arename@yahoo.com

1 Comments:

  • At December 07, 2006, Anonymous ND said…

    Hi.. kat singapura perna ada tactic haram.. nombo missed call bermula dari nombo mcm 0567834874...nombo exactly mcm trunk call dari aust gitu... jgn skali2 call balik ni nombo.. nanti kat bill telephone akan ada charges yg berlebihan... ni semua scam... pernah diconfirmkan oleh Para DJ2 radio, dan pendengar2. Saya pun pernah received. Saya hairan apsal nombo unik dan berdering hanya skejap. nasib baik tak respond.

     

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...