Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Friday, March 02, 2007

adab memotong kuku


Sekadar gambar hiasan.........

"Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan dari keterangan-keterangan dan petunjuk hidayat, sesudah Kami menerangkannya kepada manusia di dalam Kitab Suci (Al-Quran), mereka itu dilaknat oleh Allah dan dilaknat oleh sekalian makhluk" (Surah Al- Baqarah ayat 159)

Dari Abdullah bin 'Amr ra. Rasulullah saw bersabda yang bermaksud, "Sampaikanlah apa-apa yang datang dariku walaupun satu ayat" (hadis Riwayat Bukhari)



Antara lain hikmah mengamalkan memotong kuku atau rambut pada hari-hari yang baik iaitu Isnin, Khamis dan Jumaat serta mengamalkan menanam kuku dan rambut yang dipotong atau gugur ialah awet muda!




Niezam Phg says
Adakah gambar hiasan posting kali ini juga akan mengundang kontroversi??. saya tak tahu...kerana pengunjung tertak ini bijak bijak belaka untuk mengenal mana yang baik dan mana yang buruk... lagi pun siapalah saya... sekadar insan blogger kerdil yang berjiwa BESAR....

kredit to "Mimie"

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...