Blog Niezam Phg

Ada kalanya Allah memberikan kesenangan kepada kita bukan untuk menyenangkan kita, tetapi supaya kita dapat menjadi orang yang menyenangkan orang lain....semoga saya mampu menyenangkan anda ketika di teratak ini...

Thursday, February 22, 2007

Maddness in the name of cultural tradition
























Niezam Phg says.....
Kenapa agaknya dalam agama agama lain penyiksaan di anggap sebagai satu bentuk penghapusan dosa..dalam agama kristian setiap anak yang lahir itu di anggap berdosa dan menaggung dosa orang gorang terdahulu yang telah menyebabkan kononnya nabi ISA di salib. manakala dalam agama hindu ketika perayaan thaipussam, mereka menyeksa diri untuk mempersembahkan penghapusan dosa mereka kepada dewa mereka.

Dalam Islam kita di minta bertaubat dan menyesali kesilapan/dosa-dosa yang telah kita lakukan dan kita tidak menganggung dosa dosa orang/kaum yang terdahu. setiap orang akan dipersoalkan dengan apa yang dilakukannya sahaja di muka bumi ini. Di situlah letak nya 'kecantikan' agama islam itu

kredit to lamenina_doce@yahoo.co.uk

3 Comments:

  • At February 23, 2007, Anonymous Anonymous said…

    This comment has been removed by a blog administrator.

     
  • At February 24, 2007, Anonymous Anonymous said…

    This comment has been removed by a blog administrator.

     
  • At February 25, 2007, Blogger Niezam Phg said…

    Saya tak tahu kenapa tetapi ramai betul mubaligh kristian yang berminat meninggalkan komen propaganda mereka di blog saya. blog ini sekadar blog peribadi niezam phg yang tidak pun bertujuan berdakwah kepada orang orang kristian tetapi lebih sekadar peringatan kepada rakan sesama seagama dengan saya.saya bukanlah seorang alim ulama yang dapat memperjelaskan setiap tuduhan kamu wahai orang orang kristian.terdapat banyak lagi blog blog ulama islam yang boleh kamu utarakan persolan kamu mengenai agama islam itu dan saya tidak berada dalam kapisiti yang wajar untuk menjawap segala persoalan kamu kerana kekurangan ilmu agama saya.

    saya minta maaf tidak dapat membenarkan komen komen anad berada di blog saya. Jika anda mahu buatlah blog sendiri dan dakwah sajalah kepada pengunjung blog kamu. tidak perlulah kamu menyerang blog saya yang 'kerdil' ini.saya tidak mempunyai sumber kewangan yang besar untuk memantau blog ini 24 jam .tidak seperti jantera dakwah kamu..

    "sesunggunya agama yang diredhai disisi Allah adalah agama islam.Islam itu tinggi dan tidak ada yang lebih tinggi darinya.."

     

Post a Comment

<< Home

 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Hani Mohsin Hanafi.AL-FATIHAH...